Lurifaksen Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Er litt overasket over hvor vanskelig dette skulle være å finne - det må da vel være noen her som har et faktura layout i HTML? Tregner ikke være sånn med gul giro, men et vanlig oppsett av en faktura med alle opplysninger loven krever. Noen som har dette, eller vet hvor jeg kan finne? Merk at jeg ikke er interessert i noe engelske greier da reglene der er annerledes. Lenke til kommentar
kaarebeate Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Er det ikke enklere å bruke et allerede eksisterende program som attpåtil er gratis? http://itpro.no/download.php?op=viewdownlo...ils&lid=900 Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Ellers er der ein del malar i både Microsoft Office og OpenOffice så vidt eg veit... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Er det ikke enklere å bruke et allerede eksisterende program som attpåtil er gratis?Ikke når det skal brukes på web (automatisk faktura-generering) Arve Systad: Nå har jeg bare engelsk Office, den billigste utgaven så finner ikke noe særlig der - men problemet er jo at jeg trenger det i HTML, og jeg har prøvd før å lagre et office dokument som HTML - som du sikkert kjenner til blir det spagetti-kode deluxe - som kun fungerer i IE. Noen som har open office og kunne sjekket om det var noen faktura templates der? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Er vel neppe faktura-templates i HTML der heller. Slang ved et screenshot du kan gå etter, burde vere fort gjort med HTML/CSS å få til noko liknande. Lenke til kommentar
fivethreeo Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Lenge siden denne posten ble oppretta. Men fant ikke det jeg leta etter, så ettr litt arbeid, her er fakturamalen faktura.html faktura.css 2 Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Lenge siden denne posten ble oppretta. Men fant ikke det jeg leta etter, så ettr litt arbeid, her er fakturamalen Takk! Akkurat det jeg trengte! Lenke til kommentar
enslig Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Lenge siden denne posten ble oppretta. Men fant ikke det jeg leta etter, så ettr litt arbeid, her er fakturamalen Hvordan kan jeg redigere infoen i fakturaen du har laget? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Du må redigere html fila. åpne den i Notepad f. eks. Lenke til kommentar
enslig Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Du må redigere html fila. åpne den i Notepad f. eks. Takk for svar, men dette var over mine data evner. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Du må redigere html fila. åpne den i Notepad f. eks. Takk for svar, men dette var over mine data evner. Hvor store data-evner må man ha for å åpne noe i Notepad? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Beklager for å kommentere en gammel post, men er det noen som har ett lovlig oppsett som følger alt av lover? Trenger det som en world / excel fil. Tusen takk! Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Beklager for å kommentere en gammel post, men er det noen som har ett lovlig oppsett som følger alt av lover? Trenger det som en world / excel fil. Tusen takk! Leter du enda? Jeg har ikke brukt Word/exel, men dette gratisprogrammet dekker mitt behov i alle fall. http://fakturalarsen.no/ Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Beklager for å kommentere en gammel post, men er det noen som har ett lovlig oppsett som følger alt av lover? Trenger det som en world / excel fil. Tusen takk! Såvidt meg bekjent så er det ikke lov å produsere faktura uten et program. Noe med at man må kunne garantere og etterprøve at nummerene øker i sekvens...? Best å bare bruke et av de mange gode online programmene først som sist Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Ser ikke problemet med å generere fakturaer i et webgrensesnitt som skal inkrementere automatisk. Betaler du lager jeg det gjerne. Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 http://www.skatteetaten.no/no/Bedrift-og-organisasjon/Drive-bedrift/Bokforing-og-regnskap/Inntekter/Fakturering/ Det er ikke lov til å lage en faktura uten å bruke et program eller fakturablanketter. Heldigvis finnes det mange gratisprogrammer for dette online. Selv bruker jeg sendregning.no som ikke er gratis, men jeg synes det er verdt å betale for å ha mulighet for support og slikt. Lykke til! Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Han har presistert at han skal generere på web, det er allerede opplyst i denne tråden at det er ulovlig ? Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Han har presistert at han skal generere på web, det er allerede opplyst i denne tråden at det er ulovlig Ser ikke helt hvorfor det konkluderes med at å genrere på en webside er ulovlig. En webside er også et program som kan gjøres deterministisk og bør da være innenfor hva som kreves av loven. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Er det noen som har konkludert det? Applikasjoner kan bygges med php, html, js, css. Lager man en fakturaapplikasjon med webbasert teknologi så er det vel ikke ulovlig? Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Er det noen som har konkludert det? Applikasjoner kan bygges med php, html, js, css. Lager man en fakturaapplikasjon med webbasert teknologi så er det vel ikke ulovlig? Nei, det jeg også mener. Men gjentatte ganger blir det nevnt i tråden her at det er ulovlig og ikke lage det uten å bruke et program, når det er tydelig at TS skal bruke dette i en webappklikasjon. Vil tro de som nevner dette påstår at websider ikke anses som program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå