Gå til innhold

Noen som har en faktura-mal/template?

Anbefalte innlegg

Er litt overasket over hvor vanskelig dette skulle være å finne - det må da vel være noen her som har et faktura layout i HTML?

Tregner ikke være sånn med gul giro, men et vanlig oppsett av en faktura med alle opplysninger loven krever.

Noen som har dette, eller vet hvor jeg kan finne? Merk at jeg ikke er interessert i noe engelske greier da reglene der er annerledes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke enklere å bruke et allerede eksisterende program som attpåtil er gratis?
Ikke når det skal brukes på web (automatisk faktura-generering)

Arve Systad: Nå har jeg bare engelsk Office, den billigste utgaven så finner ikke noe særlig der - men problemet er jo at jeg trenger det i HTML, og jeg har prøvd før å lagre et office dokument som HTML - som du sikkert kjenner til blir det spagetti-kode deluxe - som kun fungerer i IE.

Noen som har open office og kunne sjekket om det var noen faktura templates der?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 3 år senere...
  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Beklager for å kommentere en gammel post, men er det noen som har ett lovlig oppsett som følger alt av lover? Trenger det som en world / excel fil.

Tusen takk!

Såvidt meg bekjent så er det ikke lov å produsere faktura uten et program. Noe med at man må kunne garantere og etterprøve at nummerene øker i sekvens...? Best å bare bruke et av de mange gode online programmene først som sist :)

Lenke til kommentar

http://www.skatteetaten.no/no/Bedrift-og-organisasjon/Drive-bedrift/Bokforing-og-regnskap/Inntekter/Fakturering/

Det er ikke lov til å lage en faktura uten å bruke et program eller fakturablanketter.

Heldigvis finnes det mange gratisprogrammer for dette online. Selv bruker jeg sendregning.no som ikke er gratis, men jeg synes det er verdt å betale for å ha mulighet for support og slikt.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Han har presistert at han skal generere på web, det er allerede opplyst i denne tråden at det er ulovlig

Ser ikke helt hvorfor det konkluderes med at å genrere på en webside er ulovlig.

En webside er også et program som kan gjøres deterministisk og bør da være innenfor hva som kreves av loven.

Lenke til kommentar

Er det noen som har konkludert det?

Applikasjoner kan bygges med php, html, js, css.

Lager man en fakturaapplikasjon med webbasert teknologi så er det vel ikke ulovlig?

Nei, det jeg også mener.

Men gjentatte ganger blir det nevnt i tråden her at det er ulovlig og ikke lage det uten å bruke et program, når det er tydelig at TS skal bruke dette i en webappklikasjon. Vil tro de som nevner dette påstår at websider ikke anses som program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...