Pjotrik Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Det er ikke nok økonomifag til å kvalifisere som en økonomiutdannelse. Det er enkelte økonomifag, men ikke nok. Eiendomsmeglerstudiet på BI regnes som et nisjestudie. Jeg har likevel merket meg at mange eiendomsmeglere tror de er økonomer og uttaler seg som om de var det. Lenke til kommentar
atb8 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 joa , er sikkert riktig det, men er jo økonomi i studiet og jeg liker økonomi + at jeg er interessert i eiendommer.. yrket går jo også mye på økonomi. Lenke til kommentar
atb8 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 joa , er sikkert riktig det, men er jo økonomi i studiet og jeg liker økonomi + at jeg er interessert i eiendommer.. yrket går jo også mye på økonomi. noen som går eiendomsmegling linja på BI her? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Til trådstarter: Kan du være så snill å skrive "siviløkonomstudier" i stedet for "økonomi-sivil"? "økonomi-sivil" gir jo ingen mening overhodet Lenke til kommentar
atb8 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Til trådstarter: Kan du være så snill å skrive "siviløkonomstudier" i stedet for "økonomi-sivil"? "økonomi-sivil" gir jo ingen mening overhodet sånn Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Ikke helt Det der bryter med 3ordsregelen. Hva med "Siviløkonomstudier - mye ledelse? Lenke til kommentar
atb8 Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Ikke helt Det der bryter med 3ordsregelen. Hva med "Siviløkonomstudier - mye ledelse? jaja men lurer ikke så mye på det lenger da:P kanskje "og andre studier på Bi? Lenke til kommentar
BrutalKuk Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Til de som måtte lese gjennom denne thread'n i etterkant: fra nå av er det ikke mulig å bli Eiendomsmegler uten å ha en eiendomsmegler-utdanning som ved f.ek BI eller HiB Lenke til kommentar
oniko Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 HiB = Høgskolen i Bergen HiBo = Høgskolen i Bodø Såvidt jeg vet er det kun Høgskolen i Bodø av disse som har eiendomsmeglerstudiet. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 HHB(Handelshøgskolen i Bodø) og HIBU har Bachelor i Eiendomsmegling, tror kanskje UIA også tilbyr den. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Det er som med siviløkonomtittelen, alle kommer etterhvert til å tilby den. Jeg er redd for at det blir utdannet alt for mange eiendomsmeglere. Dagens kull får seg jobb, men når den store utskiftningen og profesjonaliseringen av bransjen er unnagjort og eiendomsmarkedet er nedkjølt til normalen, ja da er det fryktelig stor utdanningskapasitet og veldig liten etterspørsel. Man skal være bra beine sikker på at man ønsker å jobbe som eiendomsmegler før man starter på et slikt studie. I følge DN er det i dag et økende antall eiendomsmeglere som søker på bilselgerjobber.. Endret 7. juni 2008 av Pjotrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå