Gå til innhold

Musikk: Ønsker tilbakemeldinger på min første trance

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres bra ut, men det er mye å sette fingeren på.

Skurringa som er på bynelsen høres ikke helt bra ut.

Klappinga virker ikke å være helt i takt.

Volumet på lydene som skal være mest framtredene kunne vært høyere/klarere.

Når den kommer litt utti derimot så er det rimelig bra, men det er liksom litt for lite futt.

Sett på et eller flere høydepunkt/vendepunkt samt en slutt så har du en bra "sang" skal du se :)

Lenke til kommentar

Er det meningen at den skal være "falsk". Altså ikke "uekte", men falsk som i når noen synger falskt, eller spiller på et ustemt instrument.

Det skal mer til enn å forstå programmet for å lage musikk. Dette var vel derimot formålet, og ikke å faktisk lage noe noen vil høre på?

Lenke til kommentar
Høres bra ut, men det er mye å sette fingeren på.

Skurringa som er på bynelsen høres ikke helt bra ut.

Klappinga virker ikke å være helt i takt.

Volumet på lydene som skal være mest framtredene kunne vært høyere/klarere.

Når den kommer litt utti derimot så er det rimelig bra, men det er liksom litt for lite futt.

Sett på et eller flere høydepunkt/vendepunkt samt en slutt så har du en bra "sang" skal du se :)

Ja jeg kjønner hva du mener, ska prøve å følge rådene dine så godt jeg kan :)

Er det meningen at den skal være "falsk". Altså ikke "uekte", men falsk som i når noen synger falskt, eller spiller på et ustemt instrument.

Det skal mer til enn å forstå programmet for å lage musikk. Dette var vel derimot formålet, og ikke å faktisk lage noe noen vil høre på?

Dette er første gangen jeg har laget noe musikk, så man kan jo si at dette bare var en sang jeg har laget for å øve meg litt :) , å få litt kritikk om hva jeg burde forbedre osv så jeg vet det til neste gang :)

Hva er den laget i?

Fl studio 7 :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sikkert grei musikk dette, men det du absolutt må lære deg, er at bassen skal passe med melodien. Spesielt i begynnelsen av tetris, og hele den første sangen. Det låter rett og slett surt. :(

Ellers er det en bra jobb på å få tetrismusikken riktig.

Lenke til kommentar
Sikkert grei musikk dette, men det du absolutt må lære deg, er at bassen skal passe med melodien. Spesielt i begynnelsen av tetris, og hele den første sangen. Det låter rett og slett surt. :(

Ellers er det en bra jobb på å få tetrismusikken riktig.

takk for ærlige tilbakemeldinger, skal se på det :)

Lenke til kommentar
hei.

Hva syns dere om denna sangen? Det er den første jeg har laget, så ikke kom med kommentarer som "den sugde" "Lær deg å lage musikk" osv osv.. :(

:)

øhm... det finnes en forutsetning for å lage musikk, og det er at du har gehør. sånn at du kan lage harmonier.

jeg hører jo at du kan LITT om harmonier, men ikke nok dessverre til at det skal bli et respektabelt resultat.

i starten er melodien helt ute og passer ikke inn med akkordene. på slutten er det motsatt, da passer ikke bassen med melodien.

Lenke til kommentar

som de andre sier det er veldig viktig at sangen ikke er i totalt disharmoni :p

du må også høre på hvordan profesjoneller DJer gjør overganger, der har du litt å lære også

ellers har jeg egentlig ikke noe å sette fingeren på (siden du er begynner)

hvis du bare setter deg ned å prøver lærer du mest :p

litt senere må du se på volum levels, compression og maximering.. sangen er oversampled her og der

edit: dvs. at volumet på enkelte instrumenter er for høyt slik at det ødelegger lyden

de gjør slikt i hardcore (men kontrollert selvfølgelig)

den mest lettvinte og beste løsninga er å dempe det oversamplede instrumentet og kanskje sette de andre likemye ned for å beholde nivået på sangen

Endret av MadGonzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...