vihovde Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Uannsett hvordan jeg snur og vender på denne ram`en, så virker det som den er 1-2mm for stor. Skal denne montere på en spesiell måte ? Har ikke vært boti disse "museumsgjenstandene" tidliger, så ha meg unnskyldt :oops: Finner heller ikke ut hvor store disse brikken er, kan man se størrelsen på dem, eller ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 De skal vel settes inn på skrå og vippes opp? Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 De skal vel settes inn på skrå og vippes opp? Fant ut av det :oops: Men..... hvordan ser man hvor mange mb den er på ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 kjører aida32 og ser, eller total ram - gammel ram= størrelse på ny ram Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hvis jeg ikke husker feil, må disse brukes parvis for å virke... Lenke til kommentar
KAS Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hvis jeg ikke husker feil, må disse brukes parvis for å virke... stemmer det ja.. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Hvis jeg ikke husker feil, må disse brukes parvis for å virke... Har 4 stk. rambrikker, 2 av dem er litt "bredere" enn de 2 andre, hvordan ville dere plassert dem ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Brikkene skal få plass selv om alle skulle være brede (dvs brikker på begge sider) Det er bare å sette de parvis som det sies. (altså ikke annen hver.) Man kan også boote maskinen (til bios og slå av) med en og en brikke for å se hvor stor hver enkelt brikke er. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Plagsomme disse SIMM modulene... har bøttevis med slik ram hjemme, værste er å finne en "kompatibel partner" for hver brikke. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Da har dere ikke vært borti vanlige DIL RAM-brikker. På mange SIMM'er så er det en lapp hvor det står f.eks. 4Mx32. Dette betyr at det er 4M (4096k) med 32bits "lokasjoner". Siden én byte bare er på 8 bit så må man gange med 4. da får man 4M*4=16M. Altså 16MB Edit: Grunnen til at de skriver *Mx32 er at en SIMM er 32bits. (Derfor man må ha 2 og 2 sammen på Pentium maskiner. (Pentium har 64bits databus) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå