Gå til innhold

Klokking av 2900pro. bra/dårlig - tips?

Anbefalte innlegg

Fikk omsider testet og klokket 2900pro'et mitt litt. Ble positivt overrasket over antall % jeg kunne klokke (40% på GPU og 50% på minnet). Har ikke tuklet med volt, så core og mem kjører stock volt (enn så lenge). Kjøleren er også stock, men i 3dmark kjørte jeg selvfølgelig med full viftehastighet.

Det avr en som sa til meg at 999mhz er beste frekvens på minnet for disse kortene pga timings og divdere og slikt, men jeg får f.eks. 30 fps mer i Nature i 3dmark01 ved 1200 enn ved 996mhz, noe som ikke matcher det jeg ble fortalt der. Er det slik at når man kommer langt nok over 1000 så veier det opp for ulempene ved å krysse den grensen?

Lurer også på om det fins luftkjølere som overgår stockkjøleren såpass at det er vits i å oppgradere, og hvilken vannblokk som er best egnet til dette kortet.

Hvordan ligger forresten coldbuggen på denne typen kort? Og hvor ligger maks "forsvarlige" volt til 24/7 (og evt under skikkelig benching)?

post-101601-1201995107_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er plagsomt med disse kortene er at kjernen ligger lavere enn rammen som er rundt chip'en, så de fleste kjølerene trenger en kobberplate eller noe for å så få kontakt med kjernen. Har sett en del syke kjølere laget til HD2900 kort, men fant ingen her tilgjengelig i norge.

En slik kjøler er AC sin Accelero Xtreme 2900, men som sagt den er ikke tilgjengelig i norge fra det jeg vet:

http://www.legionhardware.com/document.php?id=713&p=3

Derfor kjøpte jeg en akasa ak965 socket 775 prosessorkjøler og skal modde den til å passe på skjermkortet mitt ved bruk av vinkelsliper og boremaskin:)

Jeg har en club3d hd2900pro 512MB og jeg klarer 880 på kjernen og 960 på minnet. Hvis jeg klokker minnet høyere, må jeg ned med gpuklokken for å så få det stabilt. Alt er standard untatt kjøleren som er satt til 100%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...