Talker Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg har et problem med at det hakker når jeg spiller av dvd/720p video. Jeg ser all video på lcd tv-en min, som er koblet via monitor kabel på kortet mitt. Og i det siste så har jeg irritert meg over at dvd'ene hakker. Kan ikke se at prosessoren er så mye belastet heller, men ved 720p er det nesten ved 100% bruk, så det kan vel kanskje forklare hakkingen dér? Det er en litt eldre Pentium 4 2,4GHz det er snakk om. Men forstår ikke helt dette ved hakkingen med avspillinge av dvd. Det er en original DVD spillt av me en dvd-rom, vist på tv'en min. Lenke til kommentar
lurte Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Åssen skjermkort er det snakk om? Kan hende det ikke støtter høy nok oppløsning? Prøv å mininer vindu? Lenke til kommentar
Talker Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Skal sjekke med å minimere og slikt. Er det mindre belastning for pc å vise samme filmen i et mindre vindu f.eks? Det er snakk om et 7700GS grafikkort. Kjører en oppløsning på 1368x768 for å få "mest" mulig ut av LCD tv'en min (Tatung 32"). Skulle gjerne fått utnyttet det siste lille, men det får vi ta en annen gang... Kjører LCD'n på secondary screen, og min egen monitor på primary. Begge med DVI utgang og overgang til VGA. Lenke til kommentar
lurte Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Når du minimerer så krever det mindre ja. Har du oppdatert driverene? Eller bruker du de som fulgte med boksen? Det kan ha mye å si viss de er gamle:) Lenke til kommentar
Talker Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 De er det nyeste av det nye. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Prøve denne og se om det er det samme. http://www.videolan.org/vlc/ Spiller av alt av formater. Sørge for at hdd-pagefil-register er i bra stand. Rengjøring CCleaner Defragmere + Pagedefrag Start->kjør->msconfig Opppstart(ja et tips så lite som mulig som kjører i bakgrunn) Altså her ctrl+alt+del(fane prosesser) SKJERMKORT http://www.techpowerup.com/atitool/ Scan for artifacts se om temp er grei. Endret 7. februar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg er veldig fornøyd med SMplayer, i forhold til VLC bruker den mye mindre ressurser på avspilling av HD-materiale. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Skal følge tipsene over, så skal jeg rapportere tilbake. Er forresten vlc jeg bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå