Gå til innhold

Alpha PAL8045T + Papst 8412N/2GM 2600rpm 26dBA

venomzorg

Anbefalte innlegg

Har akuratt bestillt dette. det skal sitte på en super-xp1700 fra http://www.waterheads.dk sammen med artic silver 3. har også bestillt epox 8rda+ og 4 stk zalman 20dB kab vifter til underverket.

allt skal seff settes inn i et chiftekk midi.

noen erfaringer med kjøleren? overklokking? jeg har tenkt og overklokke en del og forventer mye oc med dette, blir jeg skuffet?

takk for svar!

mvh Anders / vNm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en slik. Kjempeflott kjøler. Den brukes nå for andre gang på en CPU (XP2000) uten å bli lappet imellom. Med en kanskje litt for tykkt lag AS3, i et ganske varmt kabinett. Vifta er en 19dB Papst. Med dette kommer jeg opp mot 50 grader på absolutt load, MAO en kjempekjøler.

Da den var ny, brukte jeg den på en varm Tbird 1200 med AS3 og en ducta 19dB Papst. Da steg jeg aldri over 41 grader. Lå vanligvis på 36.

Tror den PCen din blir litt bråkete. Jeg har 1 19fb Papst +2*12dB. Det bråker litt for mye synes jeg. (Ingen aktiv kjøling på GPU og nortbridge, og en Seagate disk)

Lenke til kommentar

Har også en slik kjøler.. Den kjøler MEGET bra syns jeg da.. med en max overklokket cpu som er 100% stabil får jeg 60 grader med full load.. se signatur

Hadde først titan viften til å blåse, men så prøvde jeg å snu den og da sank tempen med 2 grader :D

Lenke til kommentar
Jeg har Alpha PAL8045..  den er topp! Kjøler alt. :D

Har en Duron 950@[email protected] volt under min. Load er 50 grader, og det syns jeg er bra nok spør du meg.

den virker grei ja. åssen vifte har du på? blåse eller suge?

Viften min suger luft gjennom ribba. Sank faktisk 3-4 grader fra når jeg hadde den på blåse.

Bruker en Papst NGH som er koblet til Rheobusen min.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bruker PAL8045 med Enermax UC8FAB (justerbar 1000-3000rpm). Kjører nå på 2.300 rpm. CPU temp (36-38) ligger ca 2 grader over hovedkortet. Har viften satt til å blåse, men skal senere prøve å snu den.

PALen måtte planslipes (spor etter sirkelsag el). Bruker en dråpe AS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...