Paypalhelpneeded Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hei. Jeg tenkte å oppgradere PC-en min litt. 1.58 Ghz står det på min datamaskin Prosessor: AMD Turion 64 Mobile Technology ML-32 Skjermkort: ATI MOBILITY RADEON Xpress 200 series 1GB ram. Jeg vil ha 1 GB ram til og et bedre skjermkort. Kan jeg få dette i min bærbare pc og har dere noen råd eller skjermkort/ram som passer til min PC? Vær da så snill å poste det her. På forhånd takk:) Lenke til kommentar
haalo Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Du kan ikke oppgradere GPU-en. Uansett: Hvilken modell er det? Hvilket brikkesett er det? Hvor mange minnemoduler har du fra før av? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hei. Jeg tenkte å oppgradere PC-en min litt. 1.58 Ghz står det på min datamaskin Prosessor: AMD Turion 64 Mobile Technology ML-32 Skjermkort: ATI MOBILITY RADEON Xpress 200 series 1GB ram. Jeg vil ha 1 GB ram til og et bedre skjermkort. Kan jeg få dette i min bærbare pc og har dere noen råd eller skjermkort/ram som passer til min PC? Vær da så snill å poste det her. På forhånd takk:) Å oppgradere enn bærbar PC med grafikkort og RAM, er nok heller vanskelig. Bærbare PC-er er bygget så kompakt som mulig, og har spesielle kombinasjoner av komponenter, altså komponenter som passer akkurat til en laptop. Grafikkortene er ikke nøyaktig de samme som sitter i en stasjonær, men heller komprimerte versjoner. Kan hende du kan få et PC-verksted til å sette inn noe, men ville ikke lagt min lit til dette. Man vet aldri hvordan en laptop reagerer på skifte av komponenter. Lenke til kommentar
branick Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Det vil ofte koste mer enn det smaker å få oppgradert skjermkortet i en bærbar datamaskin da dette ikke er gjort på to minutter. Er noen timers arbeid med lodding for å ta ut det gamle kortet og få det nye på plass. Deretter må det testes, og ikke minst må tilsvarende kjøling ettermonteres om oppgraderingen er stor. Det er ikke verdt det Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Å oppgradere skjermkort på din pc er ikke mulig i noe tilfelle, uansett hvor mye penger man legger i det, da ATI X200 er integrert i brikkesettet. Mer ram er vanligvis lett å oppgradere, men du må først finne ut hvor mye minne maskinen din støtter. Last ned SIW, start det opp (trenger ikke installeres) og bla deg frem til du finner 'max memory', 'max supported memory' eller noe slikt. Ut fra maskinvaren ser det ut som din pc er fra sent 2005/tidlig 2006, omtrent på den tiden det ble vanlig å støtte inntil 2GB ram, så det er håp... minnebrikker er svært billig for tiden, så dette er en enkel måte å booste en lett aldrende pc på. Lenke til kommentar
Paypalhelpneeded Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Å oppgradere skjermkort på din pc er ikke mulig i noe tilfelle, uansett hvor mye penger man legger i det, da ATI X200 er integrert i brikkesettet. Mer ram er vanligvis lett å oppgradere, men du må først finne ut hvor mye minne maskinen din støtter. Last ned SIW, start det opp (trenger ikke installeres) og bla deg frem til du finner 'max memory', 'max supported memory' eller noe slikt. Ut fra maskinvaren ser det ut som din pc er fra sent 2005/tidlig 2006, omtrent på den tiden det ble vanlig å støtte inntil 2GB ram, så det er håp... minnebrikker er svært billig for tiden, så dette er en enkel måte å booste en lett aldrende pc på. Eneste jeg fant. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei. Ut fra den infoen der må du ihvertfall ta ut de 2 minnebrikkene som står der, og sette inn 2 nye på 1Gb hver for å få 2 Gb. Dette fordi det er bare 2 minneplasser og begge er i bruk. Men er usikker på typen RAM, selv om jeg tror det er DDR type SO-DIMM. Det vil da komme på ca. 1200 kroner å oppgradere til 2 Gb RAM. Og du kan kanskje få noen hundrelapper for de gamle brikkene på bruktmarkedet. Nettulf Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hvis det er DDR-minne den trenger kan du få 2 GB for 940 kroner. Men det hadde vært kjekt å vite nøyaktig hvilken maskin (merke/modell) det er snakk om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå