AtheusNor Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg skal kjøpe en Les paul til konfirmasjonen og tenkte på å kjøpe en ny forsterker også, så da var jeg ute å prøvde denne forsterkeren. Jeg ble forelsket med en gang . Den var helt fantastisk Jeg ville bare høre erfaringene fra de som har hatt/har spider III 75 w. Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 jeg har den.. den er digg.. kjøp den Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Kjøp en Roland Cube 60 EDIT- Har ikke hadd en Spider, men har prøvd den opptil flere ganger, og jeg er langt ifra imponert over lydkvaliteten, ift prisen. Den er lagd for å spille høyt, ikke pent. Cube-serien til Roland er et mye bedre kompromiss når det kommer til pris/effekt/lydkvalitet. Endret 2. februar 2008 av edge Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Kjøp en Roland Cube 60 EDIT- Har ikke hadd en Spider, men har prøvd den opptil flere ganger, og jeg er langt ifra imponert over lydkvaliteten, ift prisen. Den er lagd for å spille høyt, ikke pent. Cube-serien til Roland er et mye bedre kompromiss når det kommer til pris/effekt/lydkvalitet. Har hatt den i 2 år, begynner å bli litt lei. Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Kjøp en Roland Cube 60 EDIT- Har ikke hadd en Spider, men har prøvd den opptil flere ganger, og jeg er langt ifra imponert over lydkvaliteten, ift prisen. Den er lagd for å spille høyt, ikke pent. Cube-serien til Roland er et mye bedre kompromiss når det kommer til pris/effekt/lydkvalitet. Har hatt den i 2 år, begynner å bli litt lei. HAHA eid! spidern er en dritbra forsterker, man må bare lære å kjenne den. en kompis av meg som har cube 60 sier at hans neste forsterker kanskje skal bli en spiderIII. Han spiller punkrock. en annen var litt usikker på hva han skulle kjøpe av cube60 og spiderIII (han spiller blues, jazz og akustisk).. tok han med hjem til meg og viste hva spidern var god for.. han skal kjøpe spider nå. Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 HAHA eid! spidern er en dritbra forsterker, man må bare lære å kjenne den. en kompis av meg som har cube 60 sier at hans neste forsterker kanskje skal bli en spiderIII. Han spiller punkrock. en annen var litt usikker på hva han skulle kjøpe av cube60 og spiderIII (han spiller blues, jazz og akustisk).. tok han med hjem til meg og viste hva spidern var god for.. han skal kjøpe spider nå. Spideren er sikkert helt grei for fjortisser som skal ha høy lyd. Men for "oss" som liker god lyd, så er Cuben et mye bedre valg cissaman: Kjøp deg noen pedaler, så blir du fort u-lei. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg skal faktisk selge min Line6 Spider III 75W Men det er på grunn av at jeg skal kjøpe en synthesizer. Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 HAHA eid! spidern er en dritbra forsterker, man må bare lære å kjenne den. en kompis av meg som har cube 60 sier at hans neste forsterker kanskje skal bli en spiderIII. Han spiller punkrock. en annen var litt usikker på hva han skulle kjøpe av cube60 og spiderIII (han spiller blues, jazz og akustisk).. tok han med hjem til meg og viste hva spidern var god for.. han skal kjøpe spider nå. Spideren er sikkert helt grei for fjortisser som skal ha høy lyd. Men for "oss" som liker god lyd, så er Cuben et mye bedre valg cissaman: Kjøp deg noen pedaler, så blir du fort u-lei. Har Boss ME-50 multipedal så det skulle ikke være problem. Jeg er faktisk fjortiss (Det forklarer det hele tenker du vel nå). Jeg synes at det var en veldig bra forsterker og hvis det ikke skulle bli så bra har jeg jo cuben i alle fall. Hvis noen lurer så spiller jeg Heavy Metal( for det meste metallica). Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Og hvor mange rørforsterkere har du prøvd? Herlig het, kutt ut den digitale møkke og gå for det gode gamle med helt ren lyd! Peavey og VOX er tingen da vet du! "Heavy metal", joda, det var jo en bombe det! Jo mer forferdelig det høres ut, jo bedre er det! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Jeg støtter opp om cube-forslaget. Selv har jeg en Cube30, en Microcube og en Marshall VS8080. Sammenlignet med en venn av meg sin SpiderII 120W (Spider III kjenner jeg strengt tatt ikke så godt, men jeg antar den ligger noe i samme gate), så er jeg glad jeg gikk for Cube30en. Spider-serien har bra med effekter og modeller, men Cuben har så jeg klarer meg til det aller meste, og har mye renere lyd. Rørforsterker ville jo vært å foretrekke, men en fullblods rør-amp som gir skikkelig lyd, blir fort en helt annen prisklasse. Line6 har forøvrig veldig mye annet snasent, som FlextoneIII-serien (har spilt endel på disse, og dersom jeg ikke hadde vært fast bestemt på at min neste forsterker skal være en rørforsterker helst av typen ENGL, hadde jeg kjøpt meg en straks jeg hadde penger) og PodXT-serien (har selv en PodXT Pro), men Spider-serien lyser billig tvers igjennom. Som det sies ovenfor er den sikkert grei å ha om du skal spille høyt og bråkete, men gå heller for Cube60 om du skal ha skikkelig lyd. Et annet forslag dersom du vil ha skikkelig lyd OG et lydnivå som passer til å jamme med trommer, er Vox AD50VT. Dette er en 50W halvblods rørforsterker som har grei lyd men aldeles ikke koster skjorta - koster maks et par hundrelapper mer enn de nevnte alternativene. Vi har to eksemplarer på bandrommet jeg er/var med å drifte, og de låter faktisk veldig bra. Jeg tror faktisk at denne her heller ikke er så altfor dum: http://www.sound1.com/index.html?http&...Produkt_ID=3993 Men Line6 Flextone III-serien er absolutt å anbefale. Billigste modell på 60W starter på 4350 hos sound1. Endret 8. februar 2008 av surbz00r Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ok.. sjekk ut denne karen: www.youtube.com/luckysmokerings2 Slik lyder en Spider III 75. skjønner ikke! mange jeg kjenner har cube30/60 og jeg mener spider II/III høres mye bedre ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå