k-ryeng Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Canon EOS 30D Kamerahus 3999,-https://prisguiden.no/product.php?productId=41851 Ja, den er vanskelig å komme utenom i dag. Kjøper du den med Canon 18-55IS, har du riktignok svidd av litt mer enn budsjettet, men du får nok det beste kameraet til den prisen (5500 ca). Lenke til kommentar
groogerlend Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 hmja det er jo en ganske heftig bra pris. Problemet er at kona ønsker live view.. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 hmja det er jo en ganske heftig bra pris. Problemet er at kona ønsker live view.. Har hun prøvd det på speilrefleks? Ta henne med i butikken og la henne prøve, så vil hun nok se at det er noe man bruker når man må, ikke fordi det er praktisk hele tiden... Så kjøper dere 30D ;-) Lenke til kommentar
groogerlend Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 hehe.. nei hun er fast bestemt på at det skal være live view. Ellers kan det like gjerne være. Men fett tilbud, det er det. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Synd. Jeg velger E-410 over 400D hver dag, men ikke E-410 over 30D, for å si det slik. Endret 6. februar 2008 av Simon Aldra Lenke til kommentar
groogerlend Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) jepp.. jeg skulle helst ønske jeg ikke visste om tilbudet på canonen, men men.. en annen fordel med e-410 er jo størrelsen. Vi kommer ikke til å ha et mindre kompaktkamera i tillegg (bortsett fra mobilen, ), så mindre størrelse på e-410 øker vel sjansen for at vi tar det med oss. Endret 6. februar 2008 av groogerlend Lenke til kommentar
groogerlend Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Da har jeg vært innom Japan Photo i Stavanger og kjøpt E-410. Forstod at de hadde en del E-410 dobbelkit, og det var derfor de solgte dem ut for 5000 kroner. Greit å vite hvis noen andre er interessert. Men for de fleste er det vel tilbudet på 30D som er mest interessant.. Nå som jeg har kjøpt kamera, er det noe annet jeg er nødt å få meg for å få best mulig utbytte av det? Tusen takk for all hjelpa når jeg har vingla frem og tilbake og ikke bestemt meg. Endret 6. februar 2008 av groogerlend Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nå som jeg har kjøpt kamera, er det noe annet jeg er nødt å få meg for å få best mulig utbytte av det? Først og fremst en god bok. Søk litt på forumet for å finne gode tips. Bl.a. Magnar Fjørtoft sin norske bok er en gjenganger blant anbefalingene. Eller "Understanding Exposure" (husker ikke forfatter i farten) som jeg fikk mye ut av. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Da har jeg vært innom Japan Photo i Stavanger og kjøpt E-410. Forstod at de hadde en del E-410 dobbelkit, og det var derfor de solgte dem ut for 5000 kroner. Greit å vite hvis noen andre er interessert. Men for de fleste er det vel tilbudet på 30D som er mest interessant.. Nå som jeg har kjøpt kamera, er det noe annet jeg er nødt å få meg for å få best mulig utbytte av det? Tusen takk for all hjelpa når jeg har vingla frem og tilbake og ikke bestemt meg. Gratulerer med nytt kamera. I tillegg til en god bok om fotografi, vil jeg anbefale deg et reserve batteri og et par ekstra minnekort av god kvalitet. Andre ting du kan vurdere er ekstern blitz, stativ og polariseringsfilter. Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 What he said. Med ettertrykk på blits. Kjøp en Fl-36. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Canon EOS 30D Kamerahus 3999,-https://prisguiden.no/product.php?productId=41851 Ja, den er vanskelig å komme utenom i dag. Kjøper du den med Canon 18-55IS, har du riktignok svidd av litt mer enn budsjettet, men du får nok det beste kameraet til den prisen (5500 ca). Bare som en notis, ser det ligger brukt 30D til salgs for 5000.- kr. http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=88870 Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Bare som en notis, ser det ligger brukt 30D til salgs for 5000.- kr. http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=88870 En del av bruktselgerne som ikke helt følger med på nypris for tiden. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jo,men samtidig indikerer det vel hva kameraet egentlig er verdt i dag. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg visste ikke om nyprisen på 3999 før for et par dager siden. Det vil jo være noe urealistisk å forvente at alle som selger brukt skal følge med på prisen. Men om prisen på nye 30D (til de er utsolgt) legger seg stabilt på 4000 kroner.. da tror jeg egentlig det er få argumenter for å selge 30D brukt heretter.. 30D gir deg mer som reservehus og dermed som forsikring for at du kan gjøre jobben din, enn de 2500-3000 kronene du kan forvente å få for dem brukt. Om du MÅ ha pengene er det fra nå av egentlig en bedre løsning å selge en nyre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå