atrax Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg hadde muligens litt for mye superlim i hjørnene på gpu, nå får jeg nemlig ikke av kjøleribba! Noen som vet hvordan jeg kan fjerne kjøleribba/løse opp superlim? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Hadde egentlig tenkt å beholde kjøleribba da... :-? Lenke til kommentar
TCK Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Går vel muligens med Whitesprit, men vet ikke hvor godt dette er for komponentene.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Har hørt at du kan fryse dritten (putt det i en pose først) så prøve å vri lit på kjøleren, men søk først om det er mer å passe på da Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Cyanoacrylat basert lim kan løses opp med aceton.. Prosessen tar forøvrig lang tid.. så smør deg med tålmodighet Fugen må bades i aceton. Lenke til kommentar
Reeper Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Neglelakk gjør underverket for meg. Det du også kan gjøre visst det bare er kjøleribbene det er snakk så kan du legge den i en skål med rennende vaten . Så venter du i noen minutter , så kan du bare bruke neglene til og pirke det av selv . Lenke til kommentar
voktern Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Du kan jo prøve å smelete det med en hår tørrer eller en varmepistol men vet ikke hvor opptimalt dette er for gpu da Lenke til kommentar
atrax Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Cyanoacrylat basert lim kan løses opp med aceton.. Prosessen tar forøvrig lang tid.. så smør deg med tålmodighet Fugen må bades i aceton. Aner du sånn ca _hvor_ lang tid det er snakk om? Og tåler kretskort aceton? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Frys den først og så tørker du den fort med en hårføner. Bruk plastkort til å beskytte kretsene fra skrujernet når du brekker ribba av. Lenke til kommentar
Gibson Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Neglelakk gjør underverket for meg. Det du også kan gjøre visst det bare er kjøleribbene det er snakk så kan du legge den i en skål med rennende vaten . Så venter du i noen minutter , så kan du bare bruke neglene til og pirke det av selv . Eller neglelakkfjerner? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Tror jeg skal vente til den 15. (studielån..) i neste måned med å prøve å fjerne den kjøleribba...har ikke råd til nytt skjermkort akkurat nå i tilfelle jeg moser min kjære Ti4200 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Neglelakk gjør underverket for meg. Det du også kan gjøre visst det bare er kjøleribbene det er snakk så kan du legge den i en skål med rennende vaten . Så venter du i noen minutter , så kan du bare bruke neglene til og pirke det av selv . Eller neglelakkfjerner? neglelakkfjerner er jo aceton blandet med masse drit så da har du to som har prøvd aceton og det er mange som bruker det til å rense cpu/gpu etc så tror det skal gå bra Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Enkelt: Stikk på Maxbo og kjøp limfjerner (ja, det er noe som heter det). Værre er det ikke Lenke til kommentar
atrax Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Enkelt: Stikk på Maxbo og kjøp limfjerner (ja, det er noe som heter det). Værre er det ikke Problemet er liksom at limet sitter mellom GPU og kjøleribba. Og kjøleribba er der kjøleribber pleier å være, under en millimeter ifra gpu. Å klare å løse opp lim som ligger imellom, er litt av en kunst. Ikke det at jeg ikke skal forsøke da.. Lenke til kommentar
Flyndresnik Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Har du testet å bruke et tynnt skalpellblad eller et barberblad? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå