Gå til innhold

Synth, Keyboard, MIDI-kontroll? Nybegynner.

Metrouns

Anbefalte innlegg

Jeg er en nybegynner innen pianospilling. Etter noen timer surfing på internett, blir jeg bare mindre og mindre sikker på hva som er hva.

Jeg spiller til vanlig på et akustisk piano, men jeg skulle hatt noe å spille på, der jeg kan få lyden i ørene, via hodetelefoner. Det må også være en mulighet for å koble det til høyttalere. Så er mitt spørsmål, hva er det jeg skal kjøpe? Jeg finner ikke ut hva som er forskjellen på de ulike typene piano. Det må være så likt som akustisk piano som mulig, altså med tangenter som er trykkfølsomme. Hadde også vært greit om det var mulig å koble den til en datamaskin for å kunne trikse litt med lyd osv.

Alle innspill mottas med et stort takk!

Edit:

Kom gjerne med tips til noe konkret som jeg bør kjøpe. Har ikke lagt av evig mye penger, så prøv å holde kostnadene litt nede på jorda.

På forhånd takk!

Endret av theking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har denne, som jeg er ganske fornøyd med. Bruker ikke pianoet så mye, og har ikke kunnskaper på det feltet, så det spørsmålet kan jeg ikke svare deg på. Denne får du for rundt 5 500. For 2000 kroner mindre får du derimot denne, som kanskje vil fungere bedre for deg mtp. pris. Utover dette er forskjellen at den har semivektede tangenter (altså ikke helt "pianofeel"), færre samples og har litt færre funksjoner.

EDIT: Begge har lyd ut + midi.

Endret av garanti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...