r.giggs Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg har får klarer ikke lenger bøye venstre håndleddet mitt bakover, kun 45 grader.. så får jeg må alltid ta armhevning med knokene ...Jeg var å tok røntgen etc. de trodde det var en senekul inni der. Noen ganger gjør det forferdelig vondt i hele håndleddet hvis jeg slår det eller herjer med det. Har det samme som du sier, venstre håndledd stopper liksom på 50, 60 grader. Vil ikke i 90 grader som det normalt er. Har tatt litt armhevinger i det siste men har hatt pause i en uke og fikk ondt først nå. Har prøvd å masert og bøy litt på det men det er blitt værre og værre. Hadde for 2-3 år siden en kul som gikk bort og har slitt litt med håndleddet siden men har aldri hatt noe problem med å trene med det før nå, er helt sinnsykt når jeg legger press på den og tar armhevinger. Noen som har noen tips, salver/kremer, øvelser o.l. som muligens kan hjelpe? Må blir bra fort, er i hardtrening til befalsskole. Takk for svar Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg har akkurat det samme som deg, men i høyre hånd. Har vært hos lege og det vare cyste (Håndleddsganglion) Det blaget meg på jobb så de sa de kunne operere den bort. Så de gjorde det den 10 Mai og nå er håndleddet blitt mye værre. Har akkurat begynt å jobbe 50% nå, men har problemer med det. Må sannsynligvis bytte jobb. Skal inn på sykehuset nå snart og se om det er noe å gjøre, men er skeptisk til om de skal få lov til å gjøre noe. Har vært inne på sykhuset 3 ganger nå og alle gangene har ting blitt feil. og værre. Forbanna dårlig helse vesen i dette landet her! Dårlig helsevesen kan vi vel ikke klage på i dette landet her.. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Dårlig helsevesen? Å jo, det kan vi! Problemet vårt er at det er altfor vanskelig å komme seg til en ekspert. Alle skal behandles av allmennleger. Blir du henvist til ekspert tar det gjerne 6-12 måneder før noe skjer, og da er du sannsynligvis henvist på feil grunnlag. Det hadde vært mye bedre om vi hadde et privat helsevesen hvor man kunne betale for å få time hos ekspert øyeblikkelig og uten henvisning. Og sånn er det. Tilbake on-topic: Jeg sliter også med et håndledd. Det knaker det voldsomt i leddet når jeg bøyer det i begge retninger, og det gjør jævlig vondt når jeg utfører tunge løft som virker i 90 graders vinkel på armen/håndleddet. Omtrent samme smerte som når to bein i et ledd med løse ligamenter glir mot hverandre ukontrollert. Akk og ve. Jeg mistenker at det vil hjelpe om jeg trener opp muskulaturen i armen for å skape støtte gjennom økt tonus, men knakingen blir jeg neppe kvitt. Lenke til kommentar
Gjest silje Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 hei! du beskriver på kornet det samme jeg er plaget med! periodevis vondt i venstre håndledd, vondt å bøye innover og spesielt ved armhevinger. og en kul (på størrelse med en drue) som synes når jeg bøyer håndleddet, og som er voldsomt vond når jeg trykker på den. jeg er sykepleiestudent, og det plager meg veldig. Uansett, jeg begynte å få disse smertene på ungdomsskolen, og av og på frem til videregående, hvor jeg dro til legen og fikk kulen operert vekk. fikk aldri et tydelig svar på hva det var, men antok at det var et ganglion, da det var det legen i begynnelsen trodde.. men nå, tre år senere, er både kulen og smertene tilbake.. Lenke til kommentar
Gjest *S_k* Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hei msmanson! Jeg har akkurat samme som deg..! Vondt i venstre håndledd, som kommer og går (og jeg er høyrehendt), og en liten kul (hard) oppå hånden (en del av beinvevet, men tilsvarende kul finnes på høyrehånd, bare at den på venstrehånden stikker mer opp og man kan kjenne den tydeligere), så regner med at det kan ha noe å gjøre med at det er venstrehånden som blir vond. Jeg må også passe på hvordan jeg sover! Merkelig å lese at noen opplever akkurat det samme. Jeg kan bøye hånden fremover, men ikke bakover. Og det gjør vondt bare å løfte et glass med vann feks. Jeg har hatt dette til og fra i 3 år nå, og tror det startet fordi i jobben jeg hadde da, skrev jeg på dataen en hel arbeidsdag. Det som kan hjelpe, er betennelsesdempende tabletter, som feks Voltaren (men er litt redd for å ta det nå for sist jeg tok det, fikk jeg magesmerter et par ganger, tror jeg spiste også.. er veldig viktig å ta det sammen med mat hvis man skal ta det, for det er veldig sterkt for magen, og det er på resept). Ellers kan man også rett og slett smøre på sånn betennelsesdempende gele, som man får på apoteket, det fungerer bra lokalt, man må bare smøre det på flere ganger om dagen, og flere dager til det forsvinner. Men dette er jo bare smertedempende preparater; -Det som er viktig, er jo bare å hvile hånden og ikke bruke den noe særlig, så blir den bra av seg selv (i mitt tilfelle hvertfall, men det kan jo ta noen uker, så litt slitsomt, men det er viktig å ikke belaste håndleddet, da blir det bare verre). Jeg har også lurt på å ta røntgen, men vet ikke om man kan få gjort noe med det? Så, msmanson, var du hos legen, har du funnet ut hva det er, og hva som evnt kan gjøres med det? (ser jo at innlegget ditt er fra 2008, men håper du får tråden og leser dette) Jeg har nylig også fått informasjon om et kosttilskudd som skal hjelpe mot leddplager, så vurderer å begynne med det, og se om det kan hjelpe fremover: Nemlig Glukosamin (tas gjerne sammen med Chondroitin). Man får kjøpt det på apoteket. Her står det masse god info: http://www.alpinligaen.com/?q=node/481 1 Lenke til kommentar
Gjest SaLlY Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Mot senebetennelse, anbefales de å prøve "sjokkbølge behandling". Det virker!=) Lenke til kommentar
Gjest G Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Har det samme dere beskriver - i venstre håndledd selv om jeg er høyrehendt. En utenlandsk fysioterapaut jeg kjenner sa det hørtes ut som betent "ertebein" - noe som er et logisk navn ift at det er en beinaktig kul på utsiden av håndleddet. Finner dog ikke noe om ertebein på nettet. - noen som har videre innspill? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Har hatt vonde håndledd i 2-3 år nå, som et resultat av alt for mye PC-bruk, og var hos legen i forrige uke og fikk tildelt en salve/gel-sak for dette. Den fungerer bedre enn man skulle trodd, men smertene blir aldri helt borte. Uansett burde du gå til legen ang. dette. Det verste som kan skje er at du ikke får noe for det, men da har du i det minste prøvd? edit: Så ikke Guest_*S_k*_* sitt innlegg før nå, og kan mer eller mindre bekrefte alt han skriver. edit2: Så også først nå at tråden var godt over 2 år gammel... Men men. Kanskje noen andre har nytte av den:) Endret 26. september 2010 av Habitats Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå