Gå til innhold

Fotoryggsekk på fly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hva du mener med god plass... ;)

Crumpler sekkene er fine syns jeg, med god plass til kamera, objektiver og diverse. I tillegg er disse

foreløpig ganske anonyme (ser ikke ut som fotobagger), selv om det sikkert ikke varer så lenge før

kjeltringer er godt kjent med de (hvis ikke allerede).

Men det er jo egentlig et litt for åpent spørsmål du stiller: Først bør du se på hva du faktisk skal ha med

deg, for så å finne sekker som har plass til alt det du skal ha med deg. Så bør du tenke på hvor godt

foret den bør være og videre, hvor lett tilgang du skal ha til kamera. For eksempel kan noen av

Crumpler-modellene ha god plass, men mye av det som er løst i baggen/sekken må flyttes/tas ut for

å få tak i kameraet.

Selv har jeg 4 fotobagger/sekker i forskjellige størrelser og utforminger, men aldri akkurat den jeg trenger når jeg trenger den... :hmm:

Moralen er vel at man finner ikke ut hva som er riktig, før man har fått litt

erfaring og oppdaget hva som ikke funket og hvorfor.

Tvi tvi... :D

Endret av Steve-O-
Lenke til kommentar

Spørs litt hva du mener med på fly. Er det størrelsen til SAS eller Widerøe? Det skiller en del i størrelse på "Hat-Rack". Det er ikke alle ryggsekker som går inn i "Hat-Rack" på "Regional" flyene.

Skal du ha med Laptop?

Stativer må du nok regne med å sjekke inn som bagasje.

Reiser med en Kata R-103 og den går inn i Widerøe flyene. Venter på en LowePro Vertex 200AW, får se om denne vi gå inn i "Regional" flyene.

Der finnes bager/ryggsekker som er skreddersydde for flybruk, Think Tank. Tror ikke der finnes forhandere i Norge for Think Tank.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar
Jeg bruker en Lowepro Minitrekker AW, funker som bare rakkern på fly og svelger unna det meste jeg har av utstyr + videokamera og stativ. samt en masse annet ræl.

Jeg har et Canon eos 350D m/standard objektiv, ett EF 70 - 200 mm f/2,8L, samt en del filtre, en lader, blitz.I tillegg har jeg endel andre "småting" som medisiner, drikke osv som jeg gjerne vil ha litt plass til. Det hadde heller ikke vært å forakte om det var mulig å feste et stativ på sekken. :yes:

Lenke til kommentar

Min erfaring er at du får med alt av ryggsekker og skuldervesker til kamera i tillegg til din normale håndbagasje.

Den ene gangen jeg fikk problemer sa jeg i kontrollen at jeg gjerne skulle ha sjekket den inn, men flyselskapet ikke ville ta ansvar for den, grunnet høy pris på innhold, så da måtte jeg ha den med ombord.

Lenke til kommentar
Spørs litt hva du mener med på fly. Er det størrelsen til SAS eller Widerøe? Det skiller en del i størrelse på "Hat-Rack". Det er ikke alle ryggsekker som går inn i "Hat-Rack" på "Regional" flyene.

Skal du ha med Laptop?

Stativer må du nok regne med å sjekke inn som bagasje.

Reiser med en Kata R-103 og den går inn i Widerøe flyene. Venter på en LowePro Vertex 200AW, får se om denne vi gå inn i "Regional" flyene.

Der finnes bager/ryggsekker som er skreddersydde for flybruk, Think Tank. Tror ikke der finnes forhandere i Norge for Think Tank.

Jeg har hatt med meg LowePro Vertex 200 på fly til Praha, det gikk veldig fint.

Det samme med Kata R1-03 og Lowepro Slingshot 300 :)

Andreas

Lenke til kommentar
......

Andreas

Er mest spendt på om Vertex 200 går i "Hat-Rack" på regional flyene (Dash 8 o.l.), de større flyene (Boeing o.l.) anser jeg ikke som noe problem uansett.

Lenke til kommentar
......

Andreas

Er mest spendt på om Vertex 200 går i "Hat-Rack" på regional flyene (Dash 8 o.l.), de større flyene (Boeing o.l.) anser jeg ikke som noe problem uansett.

På Dash 8 har du kjempeplass under setet foran deg.

Jeg har hatt med en svææær bag som jeg har stapppet under der i tillegg til en stor Rover AW fotobag.

Lenke til kommentar
hei

lurte litt på om det er noe foto utstyr som det ikke er lov til og ta med på fly. det her jo blitt så mye kontroll på laptop så er litt usikker??

mvh

akle

Laptop er også lov å ha med på fly.

Eneste begrensningen er nok det helt nye at man ikke har lov å ha med seg mer enn ett ekstra batteri til mobil/kamera/laptop og dette batteriet må ligge i den gjennomsiktige plastposen du også kan ta med drikke i.

Dette gjelder foreløpig kun på fly til/fra USA, tror jeg.

Resten av batteriene må sjekkes inn.

Lenke til kommentar
Kan tenke meg at du kan få problemer med stativ på noen flyplasser. Men kamera og objektiver osv er ikke noe problem. Du har jo fortsatt lov å ha med laptoper selv om de vil gjennomlyse den separat.

Må ta opp stativet mitt 3 av 4 ganger og vise det for de strenge herrene og damene i sikkerhetskontrollen, men de lar meg alltid igjennom med kommentaren: Ja, men det var jo ganske lite og greit da.

Har en SLIK 340DX PRO (tror jeg det heter) i helt normal størrelse.

Så lenge du får pakket det over hodet eller under setet så går det nok greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...