Gå til innhold

Lav klokk på Dell I4150 på strømnett


Caveman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De innstillingene er ikke alltid like stabile har jeg merket også, oppfører seg litt forskjellig fra gang til gang...

 

Maskinen min har sluttet å klokke seg så lavt som 200mhz, det laveste den går til nå er ca 500mhz.. kan aldri huske at den har gått ned til under 1,2 på strøm samme hvilke innstillinger, men det er ikke så ofte jeg putter i strømadapteret når maskinen er på..

 

(Kan jo hende disse innstillingene avhenger litt av andre specs og drivere osv. og det kan jo være litt forskjell siden jeg har 1,7 cpu)

 

Ser ut til at problemet kanskje ligger i at cpu ikke stepper opp når det setter i strømpluggen, men jeg synes uansett maskinen din går utrolig lavt..

Lenke til kommentar

Har du vært inne i biosen og fikkla der? I boisen på den maskinen kan en nemlig velge hvordan cpu-en skal kjøres på både batteri og strøm. Du trykker FN og F2 i oppstarten for å komme inn i bios. Hvis du har instalert win på ny, så må du også huske å instalere chipsett-driverne som hører til. (ligger på cd-ene som fulgte med)

Lenke til kommentar

Hva heter programmet da? Regner med at det et eget program so mzepto har....

 

 

Jar prøvd å legge inn Chipset-driverne fra Dell, hvilken katalog legger de seg i? Finner dem ikke igjen... Og hvordan er det enklest å legge dem inn ?

 

Skulle vel egentlig ikke være nødvendig når Wundows støtter chipsettet allerede eller?

Lenke til kommentar
Hva heter programmet da? Regner med at det et eget program so mzepto har....

 

 

Jar prøvd å legge inn Chipset-driverne fra Dell, hvilken katalog legger de seg i? Finner dem ikke igjen... Og hvordan er det enklest å legge dem inn ?

 

Skulle vel egentlig ikke være nødvendig når Wundows støtter chipsettet allerede eller?

 

Det heter intel speedstep , jeg har det på min zepto og jeg hadde

det på min gamle compaq ..

 

Pleier og ligge på drivercd'r fra produsent ..

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke noe til klokking, men slik jeg skjønner det så går enkelt og greit maskinen din tregere når du setter i nettspenningen. Det første jeg tenker er at det er for lav spenning der du vanligvis kobler til maskinen. Prøv ett annet sted, som hos en kamerat eller jobben (hvis ikke du jobber hjemme da...). Det er enkelte steder det er så dårlig strømkvalitet at vanlige 17" skjermer blinker når man skrur på en tak-lampe i rommet ved siden av.

 

Håper du løser det !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...