Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

eksternskjerm problemer på laptop med knust skjerm

Anbefalte innlegg

jeg har en laptop Acer Aspire 5613ZWLMi Dual Core T2080, med en skjerm som har vært knust i omlag 3 måneder. Det har fungert greit å koble til en ekstern skjerm for å bruke den, bare at jeg ikke får bilde på den uten å først ha laptopen av. Nå i det siste har jeg slitt mye med å få bilde på den eksterne skjermen når jeg går inn i windows, er alltid bilde på under oppstart. Det har blitt verre og verre helt til jeg nå ikke får bilde når jeg kommer inn i windows i det hele tatt, og jeg har prøvd flere skjermer.

noen som har anelse hva som kan forårsake dette skjermproblemet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik at under oppstart av pcen ser du bildet på begge skjermer, men når den først loader til windows, forsvinner bildet/no signal?

Er det problemet, kan du prøve å trykke på F8 under oppstart, før windowsloadingen kommer. Der vil det komme fram en liste, hvor et av alternativene forhåpentligvis vil være "VGA Mode". Kjør dette, og still inn skjerminnstillingen du evt. vil ha, hvis du da kommer inn i Windows med dette modet.

Glemte å nevne at årsaken til dette kan muligens være en oppløsningsfeil. Altså skjermen(e) støtter ikke oppløsningen du har stilt den inn på.

Endret av aecroN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...