Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåe flekker på skjermen!

Anbefalte innlegg

Hoi !

Har bare hatt maskinen min i noen timer, og jeg legger nå merke til at det florerer masse blåe "flekker" rundt på skjermen. De er store, og ligger i bakgrunnen over hele skjermen. Når det er hvit bakgrunn, er "flekkene" gule.

Når jeg går i bios, er det bare tull... Bokstaver er byttet ut med tegn, slik at teksten er nesten umulig å lese.

Mange spill fungerer ikke.

Noen som har opplevd lignende / har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje skjermkortet ditt har oppnådd temperaturer i overkant av hva som er sundt? Det du beskriver kan høres ut som artifacts - men jeg må innrømme at det er litt merkelig at du opplever det samme i BIOS, da slike artifact som oftest dukker opp kun i 3Dapplikasjoner. (Kanskje også i Vista med Aero)

Har du prøvd å resette CMOS? Referer til hovedkortets manual for å se hvordan dette gjøres - i de aller fleste tilfeller vil det være tilstrekkelig å fjerne batteriet fra hovedkort for å så sette det inn igjen.

Lenke til kommentar
Kanskje skjermkortet ditt har oppnådd temperaturer i overkant av hva som er sundt? Det du beskriver kan høres ut som artifacts - men jeg må innrømme at det er litt merkelig at du opplever det samme i BIOS, da slike artifact som oftest dukker opp kun i 3Dapplikasjoner. (Kanskje også i Vista med Aero)

Har du prøvd å resette CMOS? Referer til hovedkortets manual for å se hvordan dette gjøres - i de aller fleste tilfeller vil det være tilstrekkelig å fjerne batteriet fra hovedkort for å så sette det inn igjen.

Har installert driverne til hovedkortet som fulgte med. Pixxelfeil er det heller ikke.

Skjermkortet har ikke nådd noen som helst temp. Kjølig og fint.

Viste aero... Har faktisk prøvd å skjifte theme^^

Har sendt mail til netshop. Får se hva gutta fra sandefjord svarer ;)

Det er garantert skjermkort relatert.

Ikke garantert, nei. Litt merkelig at biosen skulle være så merkelig da.

Men det kan ha noe med skjermkortet å gjøre, selv om jeg holder en liten finger på hovedkortet

Lenke til kommentar
kan minne om et for høyt klokket skjermkort eller overopphetning etter min mening.

ville forsøkt flytte skjermkortet til en annen plass på hk hvis det er pci-ex

Vel... For det første : Problemet er der hele tiden. Også med en gang maskinen starter. (da skulle ikke skjermkortet ha fått noe tempratur.)

For det andre er maskinen helt ny, og jeg har ikke klokket noe. Alt er kaldt selv når jeg kjører krevende applikasjoner, så jeg tror nok ikke det skyldes varme.

Glemte forresten en kanskje viktig ting :

Disse blåe flekkene er der hele tiden, men de står ikke helt i ro. De beveger litt på seg, på en måte som forstyrrelser.

Har prøvd mye rart. Alt fra å bytte uttak på skjermkortet osv.

Lenke til kommentar
da ville jeg sendt utstyret tilbake igjen. hadde kanskje hvert lurt å finne et annet skjermkort å teste med først, eller som jeg nevnte tidligere å flytte plass på det hvis det er mulig vel å merke

jepp, har sendt mail til netshop.

Skal prøve å bytte plass+ resette CMOS etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...