raz0r Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Heisann. Har satt sammen en data av noen deler som jeg HÅPER passer sammen. Har egentlig null peiling på dette, og spør derfor etter hjelp fra dere med å svare på noen spørsmål under. Hovedkort: ABIT Fatal1ty F-I90HD, ATI RX1250, HDMI, m-ATX, DDR2, Socket-775, GbLAN, PCI-Ex16 Kabinett m/ strømforsyning: Antec Sonata III Miditower, Svart m/500W Strømforsyning Minne:Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P Skjermkort: Gainward GeForce 8600GTS 512MB GDDR3, PCI-Express, DVI/HDMI/HDCP, 675MHz Prosessor: Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Total pris: 4664,- Harddisker har jeg allerede. 1. Passer dette sammen? 2. Er strømforsyningen som følger med i kabinettet sterk nok til å drive alt av hardware? 3. Hva syns du om oppsettet? Fungerer dette som en middels spill pc og ellers ypperlig til video- og fotoredigering? På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Inge90 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg vill kanskje gått for Intel Core 2 duo E6850 og kanskje et skjermkort i 8800- serien, men veit ikke om hvor mye du er villig i å betale? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) 1. Passer dette sammen? - Ja. Edit; Hovedkortet har støtte for 1066MHz og prosessoren har 1333MHz så de passer ikke helt. 2. Er strømforsyningen som følger med i kabinettet sterk nok til å drive alt av hardware? - Jeg har ikke hatt kabinett m/strømforsyning, men jeg ville gått for kabinett uten strømforsyning. Vet ikke hvordan det er å bytte ut slike forsyninger? Hvis det passer i budsjettet ditt ville jeg heller gått for separate deler. 3. Hva syns du om oppsettet? Fungerer dette som en middels spill pc og ellers ypperlig til video- og fotoredigering? - Du sier ikke noe om hvor mye penger du skal bruke, så jeg tar meg den frihet å sette opp noe litt annet, men ikke så mye dyrere Startpriser ifølge prisguiden; 8600 GTS 512mb - kr 1255,- 8800 GT 512mb - kr 1456,- Her er det stor forskjell i ytelse, og absolutt noe du bør vurdere! Også ifølge prisguiden; C2D E6550 - kr 1204,- C2D E6750 - kr 1299,- 2.6GHz C2D E8400 - kr 1364,- 3.0GHz Og et hovedkort som støtter hastigheten til E6750 og E8400. På Komplett.no koster det kr 795,- mens det du har valgt koster kr 719,-. Har du råd, så skal dette oppsettet gi deg et stort "løft" som du også kan "leve med" en god stund. Endret 2. februar 2008 av cheeba Lenke til kommentar
raz0r Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Heisann. Tusen takk for svar! Jeg vil helst holde meg under 5000. Tusen takk for at du pekte ut at Prosessor og hovedkort ikke passet sammen. Jeg har sett på det hovedkortet du linket til meg, men leste på kommentarene at dette kortet trenger en 8-pinners ATX 12 volt kontakt, som ikke er standard på strømforsyninger, så vidt jeg vet? Jeg sparer penger på et kabinett med medfølgende strømforsyning, jeg går også for at dataen skal være så stille som mulig - og har lest på tester at kabinettet og strømforsyningen er veldig stille. I tillegg er kjølingen på skjermkortet jeg fant - ekstremt stille også, ingen vifte. Skulle gjerne likt å oppgradere til hovedkortet du fant til meg, men da må jeg ha en annen strømforsyning da må jeg skifte kabinett - og alt blir mye dyrere. Så alternativet jeg har da, blir vel å finne et hovedkort som passer til prosessoren, evt. degradere prosessoren til en prosessor som passer til hovedkortet. Takk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå