adde_spillegal Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Har begynt å tenkte på Roland Cube 15 watt. Er den bedre enn Roland MicroCube? Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Ja! Microcube er vel en sånn liten sak som går på batteri tror jeg. Men er vel mulighet til å bruke strømkabel og. Jeg har hvertfall en Cube 15X, og er storfornøyd. Bra effekter og god lyd(etter prisen å dømme da selvsagt). Endret 8. februar 2008 av poborsky Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Nja, den har mere guffe selvsagt, men langt mindre effekter. 15x har bare standard clean, distortion, overdrive og metal. Hvis det er nok så er det en grei forsterker, og den er billig. MicroCuben har en masse effekter (chorus, flanger, phaser, tremolo og delay/reverb) og ikke minst forsterkersimuleringer. Du må opp i Cube 30x for å matche den på det. Har du muligheten så prøv dem før du bestemmer deg. Geir Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Jeg kjenner ikke til Cube X-serien, men den "originale" Cube15 har fæl lyd i forhold til både Cube30 og Microcube, ihvertfall med distortion. Jeg har ikke vært så mye borti Microcube (fikk meg en for 2 dager siden som jeg ikke har pakket ut enda), men jeg tror lyden der er mye den samme som Cube30, bare at den ikke spiller like høyt. edit: Ja, det stemmer at du må opp i Cube30(X) for å mache effektene på Microcuben. Cube15 spiller høyere, men det er også eneste argument i dens favør. Microcube har bedre/renere lyd, flere effekter/modluer og kan kjøres på batteri om nødvendig. I tillegg er den mye hendigere å transportere. Jeg har tenkt å kaste den i en bag og ta den med på flyet til Bodø neste uke. Jeg har nå testet Microcube bittelitt, og den mangler kun 2 av amp-modellene til Cube30, og har toneknob der Cube30 har 3-spors EQ (knobs). I tillegg har Microcube modellvalget "Mic", som tydeligvis er ment for vanlig vokalmikrofon. Endret 8. februar 2008 av surbz00r Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Bra gitar med fin lyd.Men det er ett men! Halsen tåler INGEN TING! Mista min når den var ca 1m over baken. Ingen Les Paul mer for og si det sann. Det var en Epiphone Les Paul Studio Wine Red. Oja du mista den 1m over bakken ja? skamme seg.. ødelegge en så fin gitar.. men tenk deg litt om da.. den er jo tung som bare f! de fleste gitarhalser ville nok sagt "morna, snakkes... og gått og lagt seg" etter en så traumatisk episode. Uansett.. skulle likt og se uttrykket ditt når gitarhalsen separerte seg fra selve kroppen! Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg har sykt lyst på Epiphone Les Paul Classic Custom, men synes gullfargen er mørkere og deiligere på Gibson Les Paul Classic Custom, noen andre som synes det? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Epiphonen er en vanlig Epi Les Paul Custom, ikke noe Classic Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Da så. finnes Epiphone Classic Custom da? Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooo Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Kvifor skal du absolutt ha ein Classic Custom? Ser berre ut som ein litt kjipare versjon av Custom. Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Uenig, synes gullfargen på classic custom er sterkere, men har kommet fram til at jeg sparer til Epiphone Les Paul Custom, men vis jeg vinner lotto(eller lingnend) kjøper jeg Gibson Les Paul Classic Custom. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Gullfargen er den samme, lyset på bilda er forskjellig. Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jaaaaa, da blir det Epiphone til jul:D Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Nei, må spare, tjener aldri penger. Endret 20. februar 2008 av MoonJazz! Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg må spare helt til jul. Lenke til kommentar
Kjartan1234 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg har spilt på en Epiphone Les Paul standard i to år nå, å er veldig fornøyd, den eneste ulempen som jeg bryr meg om er at den er litt vanskeligere å spille soloer på, litt trangere. Men dette kan da variere fra hvem som spiller, noen synes sikkert at den er bedre å spille soloer på også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå