Gå til innhold

Epiphone Les Paul....?


adde_spillegal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel.. Nå må du si åssen gitar du er ute etter da :) Epiphone les paul 100? standard? studio?

 

Epiphone lager billigere kopier av gibson såvidt jeg har forstått det. jeg har selv en Epiphone les paul standard som fungerer utrolig bra til min bruk (rock / metall). Noe mer kan nok ikke jeg hjelpe deg...

Lenke til kommentar

Epiphone Les Paul er kul den, jeg har spilt på en standard. Den er billigere enn Gibson fordi den er laget i Asia(kina o l) og materialene er billigere. Elektronikken er definitivt billigere, det er vel det dårligste biten med Epiphonene. (jeg byttet nettopp ut mikkene på min Epi SG G400 med gibson paf, ledningen som kom fra Gibsonene var 3(!) ganger så tykk som de som fulgte med Epi-pickupene).

 

Rent gitarmessig, er vel strat et mer logisk valg for å spille Chili Peppers, siden man trenger den crispe funklyden som man får fra strat. Dette kan sikkert diskuteres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl
en gibson les paul standard koster vel en 28.000, mens du får en epiphone til 4500 eller no ;)

 

Gibson LP Std koster rundt 20.000kr.

 

Epiphone ble forøvrig kjøpt opp av Gibson for lenge siden for å produsere billigere versoner av Gibson-gitarene.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk Epiphone Les Paul Standard.. med cherryburst finish, den er VELDIG god og spille på og gir fra seg en utrolig bra lyd.. men halsen er veldig kort og den er veldig baktung så et lite minus på komfort når en sitter og spiller.. jeg liker faktisk best og stå da ;-)

 

Kjøp den nå! den er verdt det.. ellers så kan du alltids se på Music Man JP signature modellen... utrolig bra og spille på hvis du spiller mye raske soloer og litt heavy metal

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Kvaliteten kommer an på hvilken version du vil kjøpe.

Les Paul 100 blir av mange regnet som en uekte Les Paul fordi den har bolt-on-hals, og ikke limt.(?)

Dette gir annen lyd og dårligere substain (tonen forsvinner fortere), hvis jeg husker rett.

 

Men Epiphone Les Paul Standard er et godt kjøp.

Perfekt som en nybegynner/Viderekommen-gitar.

Lenke til kommentar

Epiphone produseres i ett annet land, pluss at det er billigere materiale og billigere pickups enn Gibson-gitarer. Epiphone er gode gitarer, men hvis du skal ha "The Real Deal" så går du for en Gibson :)

 

Men Epiphone er fortsatt veldig gode og enkle gitarer.

Epiphone Les Paul Standard er en god gitar å begynne med, hvis du ikke har spilt så mye elektrisk gitar før!

 

Jeg har selv en Gibson SG Standard og er veldig fornøyd med den!

Epiphone SG Standard er også en veldig god gitar, absolutt verdt å prøve!

Lenke til kommentar
Jeg har også en Epiphone LP Std, og støtter de som sier det er et bra kjøp. God lyd, fin å spille på og ser bra ut(min mening hvertfall)!

 

Morten Porten: Kort hals? Er det noe kortere enn på en annen gitar med 21 bånd?

De andre gitarene jeg har spillt på har vært mye lengre og ja de var også 21 bånd.. men da sliter man i alle fall ikke med å strekke fingern fra 3.. til 5... 9..

Lenke til kommentar

På min gibson så får jeg av og til kommentarene: "Er du sikker på at gitaren ikke er i barnestørrelse?"

 

Men pipen får en annen lyd når de faktisk prøver gitaren. Da er det null klaging, også ender det opp med at jeg må ta fra dem gitaren...

 

M.T størrelsen er det et veldig godt velg om man liker å spille fort! Mindre slit for fingrene, og du kan bekymre deg om alt det andre

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl
Takker for svar! Det er en Gibson LP standard jeg vil ha, å jeg har ikke spilt mye elektrisk, så det høres ut som et lurt valg.

 

Me når jeg først er igang, finnes det noen billig helt grei forsterker?

 

Gibson eller Epiphone?

Lenke til kommentar
Takker for svar! Det er en Gibson LP standard jeg vil ha, å jeg har ikke spilt mye elektrisk, så det høres ut som et lurt valg.

 

Me når jeg først er igang, finnes det noen billig helt grei forsterker?

 

Gibson eller Epiphone?

 

Oisann.. Skulle gjerne hatt Gibson, men jeg er ikke laget av penger, så det blir nok en Epiphone:P

 

Men har hørt at Roland MicroCube er ganske god, til å være så liten å så billig da. Men er den noe å ha? Jeg kommer nok ikke til å spille no konserter og sånt

Endret av adde_spillegal
Lenke til kommentar
Men har hørt at Roland MicroCube er ganske god, til å være så liten å så billig da. Men er den noe å ha? Jeg kommer nok ikke til å spille no konserter og sånt

MicroCuben er definitivt en ideell øvingsforsterker, men bare det. Skal du spille sammen med andre duger den ikke, med mindre du får trommeslageren til å legge skumgummi på alle trommeskinnene da... ;)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...