Netti90 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) halloen Jeg hadde tenkt å kjøøpe meg en ny PC nå snart, og har bestemt meg for å bygge en.. De delene jeg skal kjøpe er prosessor, RAM, kabinett/PSU og hovedkort. Jeg har en harddisk, et skjermkort og DVD rom / brenner fra før.. Delene jeg har bestemt meg for er: kabinett/PSU : Sonata3/earthwatt500 Prosessor: amd 64 X2 6000+ RAM: 3x kingston pc6400 1GB Hovedkort: asus m3a amd770 PCen er ment til å spille på, men ikke tenkt på skjermkortet foreløpig. fra før har jeg et Nvidia Geforce 7900 GS som holder foreløpig. håper dette passer i PCIe 2.0 slot selv om det ikke er et 2.0 kort men vanlig PCIe.. andre spørsmål er om hovedkortet passer i kabinettet, og om PSUen er kraftig nok til alle delene, og kansje senere til et nyere/bedre skjermkort når jeg får råd.. Si ifra om noe info mangler, eller om noen av linkene ikke fungerer.. på forhånd takk for alle svar Endret 3. februar 2008 av Netti90 Lenke til kommentar
War Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Pcie 1 og 2 har ingen betydning. Sikker på at du ikke skal gå for en E8400 45nm cpu isteden for den 95nm 125w amd? Isåfall blir det et annet hovedkort. Lenke til kommentar
Netti90 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 har litt dårlig budsjett, så d avhenger av pris... Så vidt jeg vet er Intels prosessorer generelt dyrere enn AMD sine... sikkert mye bedre, men that's life.. takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå