Gå til innhold

Legge inn DVD filmer på PS3 HDD via PC, hvordan?

LucarioX

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som vet hvordan jeg kan legge inn DVD filmene mine på PS3 harddisken? Er vel mulig å rippe dem inn på dataen, gjøre om filene til DivX og flytte dem over på PS3? :hmm:

Men hvordan skal jeg gjøre dette? Noen som vet hvilken PC programer jeg må bruke? Skal jo både legge dem inn på dataen og konvertere VOB filene til DivX.

Noen som vet hvordan dette gjøres 100% lovlig?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer også på dette. Laste ned divx filmer fra nettet er ikke aktuelt. Det jeg ønsker er å ta mine Sone 1 DVD filmer, få de inn på PC-en i best mulig Divx kvalitet og inn på PS3 for avspilling. Jeg kan ikke spille av mine egne sone 1 DVD-er på PS3 da den ikke er sonefri. Men jeg har et DVD drev som er satt til sone1 og da burde det vel være mulig å rippe til Divx og unngå sonegreiene derfra.

Lenke til kommentar

Hmmm, har vurdert å bestille ps3 fra usa en god stund nå, men det som har holdt meg tilbake er vel at jeg ikke kan spille mine sone 2 DVD-er på den. Men idè'en ovenfor virker som en løsning da. Lurte og på om det er mulig å spille av DVD-er gjennom linux om man har det på maskinen.

Lenke til kommentar
Jeg lurer også på dette. Laste ned divx filmer fra nettet er ikke aktuelt. Det jeg ønsker er å ta mine Sone 1 DVD filmer, få de inn på PC-en i best mulig Divx kvalitet og inn på PS3 for avspilling. Jeg kan ikke spille av mine egne sone 1 DVD-er på PS3 da den ikke er sonefri. Men jeg har et DVD drev som er satt til sone1 og da burde det vel være mulig å rippe til Divx og unngå sonegreiene derfra.

Hvorfor er ikke det aktuelt?

Ripping av DVD-er tar lang tid pga kopisperre og encoding. Nedlasting av Xvid-filmer fra nettet tar vel under 30 minutt hvis du har 4mbit. Og så er det 100 % lovlig så lenge du har originalen-

Lenke til kommentar

Veldig lett å rippe egne DVD-er ja, og da får du jo også muligheten til å velge bedre kvalitet enn de fleste xvid rips. Skal man lagre filmene sine kan man like greit bruke høy kvalitet. Tar seg jo bra ut å ha en mengde høykvalitets rips på sin PS3.

Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke det aktuelt?

Ripping av DVD-er tar lang tid pga kopisperre og encoding. Nedlasting av Xvid-filmer fra nettet tar vel under 30 minutt hvis du har 4mbit. Og så er det 100 % lovlig så lenge du har originalen-

De tingene jeg har sett som er lastet ned ser rævva ut. Derfor er ikke det aktuelt. :) DVD ser ille nok ut i seg selv.

Lenke til kommentar
De tingene jeg har sett som er lastet ned ser rævva ut. Derfor er ikke det aktuelt. :) DVD ser ille nok ut i seg selv.

Helt enig. Utrolig mange filmer der ute i drittkvalitet, spesielt mange med tanke på lyd. Dessuten er det ikke lov å laste ned en Xvid-rip selv om man eier filmen, til tross for hva enkelte her inne påstår. Om du kan straffes for det er en annen sak.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Kvaliteten på nedlastede torrents kommer jo an på hvor man laster fra. Hdbits har jo xvid filer i full kvalitet.

DR. Peedee:

Testa nettopp #1 DVD Ripper.

Du får haugevis med valg om hvordan du vil ha filen rippet. Rippet nettopp en Varg Veum DVD-R til en 4.6GB stor Xvid fil, kvaliteten skal være uforandret. Regner med at det går helt fint å rippe 2-lags dvder til 9gb xvid filer også, men gidder ikke teste dette nå.

Programmet koster forøvrig penger, men virket veldig bra. På min trege maskin tok det en times tid å rippe filmen.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Helt enig. Utrolig mange filmer der ute i drittkvalitet, spesielt mange med tanke på lyd. Dessuten er det ikke lov å laste ned en Xvid-rip selv om man eier filmen, til tross for hva enkelte her inne påstår. Om du kan straffes for det er en annen sak.

Ja. Og det jeg er insteressert i er egentlig å få en best mulig kopi av mine egne sone 1 DVD-er lagret på en harddisk og forhåpentligvis i en slik stand at de kan streames til PS3 (evt. 360 via media center)

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har nå kjøpt en film fra USA med flere anime episoder. Skulle gjerne ha lagt den inn på PS3en. Spørsmålet er bare med hvilket program. Har lett etter gratis programer som kan konvertere i flere timer nå, men finner ingen som funker ordentlig. 1 DVD ripper funka forresten utrolig bra, men det blir for dyrt. Koster jo nesten like mye som filmen i seg selv :( PS3 Video 9 krasjet maskinen, så ikke anbefall meg det :p

Lenke til kommentar

Det jeg vil anbefale er:

1) Dvd decrypter

Denne legger hele dvd-en over på Pc HD, i Vob format(om jeg husker rett). Alle filene blir like store som en DVD-9 plate så beregn rundt 9GB plass per DVD.

2) AutoGK Start opp programmet og velg input file(Det skal være en liten info vob fil eller noe, velg den) deretter kan du velge encoding og subtitles osv. jo mindre du vil ha filen jo lenger tid bruker den.

Hele prosessen tar gjærne bortimot 2-3 timer avhengig av hvor liten du vil ha filmen.

Edit: DVDdecrypter fjærner alle sone sperrer på dvd-er :)

Endret av Spec-ops-j
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på dette her, men når jeg har rippet mine filmer over på datamaskinen, så har jeg først brukt et program som heter AnyDVD (koster penger, egentlig :p) som fjerner alt av kopibeskyttelse, og soner. Er det mulig at man så etter på, i stedet for å rippe den, kan spille den av på Sone-2 spillere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...