Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan. Jeg skal lage en enkel portefølje for produkter jeg har laget på skolen.

Jeg ønsker konstruktiv kritikk og tips for å gjøre siden bedre.

screen1ju2.th.jpg

"Svein Erik" logoen skal være linket til hovedsiden. Undermenyene som f.eks. "Film" vist her, skal ha produktene ramset opp på siden. Bildene ved sidene av logoen skal være linket til spesielle produkter.

Sliter litt med plasseringene av menyene og hva jeg kan gjøre for å få sidene, midten, og bunnen av siden til å bli mer spennende. Er ikke sikker på om det er nødvendig men føler det er noe som mangler.

Tar imot kritikk og tips angående farger, layout, struktur osv, eller om det er noe som mangler eller må bort.

PS: Innholdet er ikke ferdig, så trenger ikke kommentarer på det ;)

Endret av Svein Erik Farstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hva skal man si? Ser litt ut som du har laget det hele i ms paint og frontpage, bortsett fra logoen som har veldig ofte brukte bevel & emboss-effekter. Det ser ikke ut som den lodrette menyen er jobbet så mye med, men ser ut som den er satt opp som en liste, det er bra! For ideer og hjelp til å style lister kan du se på Listamatic, der er det mye fint. Ellers lurer jeg på hva den datoen gjør der. Er det når filmen er laget, når siden er oppdatert, eller noe helt annet?

Det kunne blitt penere hvis du skilte innholdet fra bakgrunnen mer og. Nå er det bare ovale sirkler og tekst plassert på en ganske kjedelig hvit bakgrunn. I logoen bør det vel også stå hva siden inneholder, at det er en portefølje. Typografien bør jobbes med, og jeg vet egentlig ikke om jeg liker disse sirklene. Det ser ikke helt gjennomtenkt ut.

Lenke til kommentar
Tja, hva skal man si? Ser litt ut som du har laget det hele i ms paint og frontpage, bortsett fra logoen som har veldig ofte brukte bevel & emboss-effekter. Det ser ikke ut som den lodrette menyen er jobbet så mye med, men ser ut som den er satt opp som en liste, det er bra! For ideer og hjelp til å style lister kan du se på Listamatic, der er det mye fint. Ellers lurer jeg på hva den datoen gjør der. Er det når filmen er laget, når siden er oppdatert, eller noe helt annet?

Det kunne blitt penere hvis du skilte innholdet fra bakgrunnen mer og. Nå er det bare ovale sirkler og tekst plassert på en ganske kjedelig hvit bakgrunn. I logoen bør det vel også stå hva siden inneholder, at det er en portefølje. Typografien bør jobbes med, og jeg vet egentlig ikke om jeg liker disse sirklene. Det ser ikke helt gjennomtenkt ut.

Heisan!

Hva mener du jeg burde gjort for å få vekk den paint-frontpage-feelingen?

Det stemmer nok at jeg ikke har jobbet noe særlig med den lodrette menyen. Er i læringsfasen enda, så jeg laget den bare for å teste ankerpunkt. Det samme gjelder datoen, den er bare noe jeg prøvde ut.

Har du noen tips til hvordan skillet mellom innholdet og bakgrunnen kan bli bedre?

Når det gjelder de ovale formene, føler jeg at de kan være med på å lage en helhetlig layout, og har tro på å bruke de som en rød tråd gjennom siden.

Tusen takk for hjelpen ;)

Lenke til kommentar

Har laget så og si et helt nytt design.

64387542vx1.th.jpg

Meninger?

Lurer på hvordan jeg skal ha "undermenyen" med produkter. F.eks. når jeg har trykket på Film trenger jeg en liste over hvilke filmer jeg har, som er linket til ankerpunkt på siden, så jeg slipper å scrolle hele veien ned. Men vet ikke hvor jeg kan plassere den og hvordan den skal se ut.

Ikke bry dere om den rød skrifta på "film".

Endret av Svein Erik Farstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...