Gå til innhold

Hva gir mest ytelsesforbedring?

Tim

Anbefalte innlegg

Heh, vel jeg har en vanlig Keyboard, MX 500 musa fra Logitech, 9 høyttalere og 2 basser i surround, Cannon Digital Ixus V2 digitalkamera, denne pcen, nok av alkohol vær helg, for mye moteklær osv. hehe, får vel teste det pc boost greiene da. Men nytt skjermkort SKAL jeg ha før TG ass :yes: Får vel bare Drite i rammen da :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe, ja si det.. Men jeg kjører noen tunge programmer i oppstarten. Ikke at jeg er avhengig av dem, men..  

I oppstarten har jeg bl.a:

- GetRight

- Popup killer

- Brannmur (Network ICE)

- Antivirus (Norton) <- tung som satan

Hva mener du med tung som satan? Norton antivirus bruker ikke mye resurser hos meg? Men brannmuren gjør :yes:

Lenke til kommentar
skitt ass. Jeg har lissom ca 40 fps i Generals med all frafikk på fullt og 1024X768 i oppløsning, men når jeg spiller 6 spillere + så går jeg lissom ofte helt ned i sånn 5-10 fps! og det er latterlig da! Kan jo nesten ikke ha alt på fullt i Unreal 2 heller da :evil:  

Tror dere det er noe galt med systemet mitt eller? Får 11k i 3Dmark 02 og 1400 i 3Dmark 03. Hater serriøst når det hakker. Og ja, har en del penger er 16 og fra Bærum :woot:

Jeg ville ikke svidd av 2000,- kr med den maskinen fra før. Generals er uansett et av de mest krevende spillene på markedet, og EA er fullstendig klar over dette. Derfor ville jeg ventet på en eventuell patch som senker systemkravene, for det kan jo skyldes dårlig optimalisering. Selv om grafikken er bra, synes jeg Generals krever ALT for mye av PCen! Det skal jo ikke være sånn at man nesten ikke kan spille det uten den aller nyeste hardwaren, skal det vel? :roll:

Lenke til kommentar

Vel, det er Unreal Tournament! Det går fint hvis jeg har på alle detaljer, men når jeg setter på EAX, da lager det no jævlig! Har nyeste drivere til lydkortet og alt! Ingen andre spill får noe særlig dårligere ytelse når jeg har på EAX!

Lenke til kommentar

Tror du er best tjent med å oppdatere drivere, skjermkort, VIA-4-1 (eller noe) og lydkort driver. Maskinvaren din skulle fint kunne kjøre Unreal og CC Generals i 1024*768, min "gamle willamette" 1.8GHz med Ti4200 klarer det iallfall.

Formann: 1024*768/4X FSAA på Ti4200? *kremt*... tviler jeg sterkt på. 3GHz og Ti4600 klarer det ikke flytende under spilling.

Lenke til kommentar

Formann: 1024*768/4X FSAA på Ti4200? *kremt*... tviler jeg sterkt på. 3GHz og Ti4600 klarer det ikke flytende under spilling.

Enig, men enkelte ser ikke at det hakker, selv om de ikke har mer en 20 fps.

Man må også ha spillt en del for å merke at fps'en synker i små perioder.

Lenke til kommentar

Enig, men enkelte ser ikke at det hakker, selv om de ikke har mer en 20 fps.

Man må også ha spillt en del for å merke at fps'en synker i små perioder.

Jeg har vært en gamer siden før Giana Stisters og kom... så jeg har spilt _en del_ for å si det sånn.

Bruker forresten Quincunx AA, og ikke rein 4x, uansett så går det helt glatt. Om man ikke klarer det med en 3Ghz og et 4200 kort, så kaller jeg det bruker feil, eller et elendig kort. ( uflaks ) Enkelt og greit.

Prøv med litt tweaking, og forskjellinge drivere så tenker jeg...

PS. 4200 og 4600 er samme brikka. Kortene er bare klokket anderledes. Og som alle sikkert ser, så kjører ikke jeg stock på kortet mitt.

Lenke til kommentar
Vel, det er Unreal Tournament! Det går fint hvis jeg har på alle detaljer, men når jeg setter på EAX, da lager det no sinnsvakt! Har nyeste drivere til lydkortet og alt! Ingen andre spill får noe særlig dårligere ytelse når jeg har på EAX!

Dette er en feil produsenten er kjent med, og tror de har fikset det i siste patch. Prøvd å oppdatere? Om ikke så bare la være å bruk EAX..:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...