Gå til innhold

Hva gir mest ytelsesforbedring?

Tim

Anbefalte innlegg

Jeg har en forholdsvis bra pc, men noen spill går rett og slett ikke glatt nok :roll: Som FKS Unreal 2 og C&C Generals.

Det jeg lurer på er hva jeg burde oppgradere på systemet mitt?

Har lyst på 512 MB ram til (koster bare 800kr) men vil dette gi meg bedre ytelse i de nye spillene? :roll:

Hva med skjermkort? Tror ikke jeg oppgraderer før jeg har sett flere tester av FERDIGE GF FX kort (spesielt fra Gainward). Tror Radeon 9700 Pro er det som passer meg best. Regner med at jeg får ca 800kr for det skjermkortet jeg bruker nå. Da kan jeg trekke 800kr ifra den prisen skjerkortet koster.

Prosessor tviler jeg på er noe lønnsomt for tiden :cry:

Store spørsmålet er: Hva får jeg mest ytelsesforbedring av i nye spill i forrhold til prisen?

MVH

Tim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tim: Du har jo allerede et system som er bra til alle nåværende spill. Ser ingen grunn til å oppgradere ennå.

512MB ram holder til det aller meste. (Gir jo ikke noe bedre ytelse automatisk..) Hvor mye ram bruker du på det meste nå da? (I følge oppgavebehandling)

Svi heller av pengene på noe annet gøy er nå min mening.

Lenke til kommentar

Går ting dårlig på den boksen? Enten er du kresen deluxe (og med dertil for stor lommebok), eller så har du et par seriøse driver/softwareproblemer. Jeg ville sjekket opp dette før jeg evt. begynnte med nyinnkjøp av hardware...

Ellers er jeg enig med Simen1 ; bruk penga på noe morro ... digitalt kamera, smågodt eller en real fyll :lol:

Lenke til kommentar
Vel, det er oco 2000kr dyrere enn ram da :grumpy: Vil gjerne ha noen andres synsvinkler...

Du spurte jeg svarte,det er det eneste som ville gi deg en god ytelses økning som du etterlyste.Har du 512Mb minne vil du ikke merke noen forskjell på spill med å øke til det dobbelte.

Lenke til kommentar

Faen ass. Jeg har lissom ca 40 fps i Generals med all frafikk på fullt og 1024X768 i oppløsning, men når jeg spiller 6 spillere + så går jeg lissom ofte helt ned i sånn 5-10 fps! og det er latterlig da! Kan jo nesten ikke ha alt på fullt i Unreal 2 heller da :evil:

Tror dere det er noe galt med systemet mitt eller? Får 11k i 3Dmark 02 og 1400 i 3Dmark 03. Hater serriøst når det hakker. Og ja, har en del penger er 16 og fra Bærum :woot:

Lenke til kommentar

Greit, la oss se oss enige i en ting, mine venner - ALLE har lyst på å piffe opp PC'n sin til en hver tid. Ingen kan nekte for det.

Tim: jeg har vært borti det problemet der, alt noen spill hakker og ikke helt vil godtas - men jeg gjorde en liten artig ting..

Last ned "Dr. Salomons Power Tools" (og kode, siden det er 10 dagers prøveperiode). Det programmet boost'a opp PC'n min ganske kraftig.

Eksempel:

Jeg kjører "Windows Uptime" i oppstartet (lite moro-program), og før jeg installerte Power Tools, så brukte den ca 4m 30/40s på å komme seg inn i windows.

Etter installasjonen, så gikk boot-tiden ned til 3m 15s - og jeg merket at det ble en STOR forskjell når jeg enten kjørte tunge programmer eller spill (som UT 2k3).

Prøv det før du piffer opp maskina, anbefaler deg det...

Lykke til!

Lenke til kommentar

hehe, ja si det.. Men jeg kjører noen tunge programmer i oppstarten. Ikke at jeg er avhengig av dem, men..

I oppstarten har jeg bl.a:

- GetRight

- Popup killer

- Brannmur (Network ICE)

- Antivirus (Norton) <- tung som satan

- Windows Uptime

- DU-Meter (Download/upload meter) <- artig den der:)

Og noen til, som jeg ikke husker navnet på, sitter ikke hjemme akkurat nå.

Ja, jeg glemte den verste sneglen av dem alle, win 2k.... :shrug:

Lenke til kommentar

Som beskrevet i en annen thread, er ikke min helt frisk for tiden, men på den forrige konfigurasjonen;

Asus A7V133-Vm

AMD Duron 950

IBM Deskstar 80GB (systemdisk)

768 133mhz SDram

Tok det vel sånn ca max 20-25 sekunder før alt var oppe and running. Godt mulig det var mindre, men tar i litt, så jeg er på den sikre siden ;)

Kjørte/kjører forøvrig Windows 2000 Prof. Final m/ sp3

Kjører FTPd, HTTPd, Maild og diverse andre småsaker som trekker litt ved boot. (DUmeter, ICQ, Outlook etc)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...