Essem Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Så hvis jeg vil ha HD... Er det noe forskjell på VGA HD og komponent? Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Så hvis jeg vil ha HD... Er det noe forskjell på VGA HD og komponent? Det vi kaller HD i dag er skjermoppløsninger med 720 eller flere linjer i høyden, så det er ingen forskjell sånn sett. Saken er at en HD-ready TV gjerne er i stand til å vise 768 linjer, og med VGA-kabelen kan du da velge å ha 768 linjer i stedet for "bare" 720 som du får med komponent. Dette gir bittelitt skarpere bilde Lenke til kommentar
perkforr Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Så hvis jeg vil ha HD... Er det noe forskjell på VGA HD og komponent? Dersom man har HD-DVD spilleren til 360 så får man 1080i på komponent selv om komponent støtter 1080p. Dette er pga. juridiske årsaker. Men det er litt vanskelig å se forskjell på 1080i og p. Vet ikke om man får 1080p på VGA kabel når man bruker HD-DVD spilleren. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Okey... Men er det da sånn at siden jeg har en 360 uten HDMI, at jeg vil få best bilde med komponent når jeg spiller, eller er det like greit med den kabelen jeg har (VGA?) hvis jeg finner ut av de beste innstillingene? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Som sagt litt tidligere i tråden så er det vel litt avhengig av hvilken TV du har... men VGA-kabelen fører vel i mange tilfeller til en del blassere farger enn komponentkabelen. Endret 12. februar 2008 av -Mr.T- Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Vil det bli bedre bilde med 226BW enn en gammal vanlig tv? Bilde på den gamle tv'en får fargene til å trekke litt sammen osv:p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå