thavaraja Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) jeg vil ha hjelp til å redigere sony vegas. jeg vil vite hvordan man redigere film og legge inn forskjellige ting på vegas hjelpppppppppp. Endret 2. februar 2008 av thavaraja Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Lite konkret spørsmål. Hva er det du ønsker hjelp til? Les først brukerveiledningen og deretter finner du ut hva du trenger hjelp til. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 jeg vil ha hjelp til å redigere sony vegas. jeg vil vite hvordan man redigere film og legge inn forskjellige ting på vegas hjelpppppppppp. Tviler på at du har kjøpt Sony Vegas uten å vite det aller minste om hvordan det virker? Dessuten skal du vel ikke redigere Sony Vegas? Det er vel filmen du skal redigere? Dessuten er du i feil forum. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Formulerer du deg litt mer seriøst, så svarer folk litt mer seriøst . Vel, først bør du sette deg inn i nøkkelfunksjonene. Deriblant "S" knappen som kutter i klippet. Du merker der du vil kutte, og trykker på S. Holder du inne CTRL og "drar" et klipp større eller mindre går farten opp eller ned. Dersom du tar tak i toppen av videoklippet kan du også "dra ned en linje" som styrer gjenomsiktigheten. Skal du ha flere videolinjer høyreklikker du et sted der det ikke er video og trykker "Inster Videoline" eller noe sånn. I hver ende av klippene kan du også dra slik at det fader enten inn eller ut. Men det er vanskelig å forklare, så bare prøv deg frem. Er det noe mer du lurer på, så er det bare å spørre. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) jeg vil ha hjelp til å redigere sony vegas. jeg vil vite hvordan man redigere film og legge inn forskjellige ting på vegas hjelpppppppppp. Gratulerer for dagens mest seriøse innlegg. Sony Vegas har, i likhet med de fleste programmer, en hjelp-funksjon. Vil også anbefale deg, som enkelte andre her, å lese manualen (i den grad du faktisk har kjøpt programvaren). Et annet tips kan være å bruke et lettere redigeringsprogram, om du ikke har redigert noe særlig film tidligere. Pinnacle Studio er et godt sted å begynne. Endret 4. februar 2008 av Henrik Hauken Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Nå skal vi ikke trekke forhastede beslutninger, men han har vel neppe kjøpt programvaren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå