solveig Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hei igjen! Takker for all tidligere hjelp, har fått PCen i sving oppgradert med Win98, har funnet cdbrenneren. (takk til Jannis-15) Sitter nå igjen med en ekstra HD som Bios ikke finner. Hvordan går jeg frem for å finne den? Fikk kontakt med den via et program jeg fant på nett, men da la den seg på D og cdromen forsvant. Noen ideer? Husk jeg er så godt som blank når det gjelder BIOS så jeg må ha det inn med STORE bokstaver :wink: Solveig Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 sendte deg en PM som murligens kan hjelpe deg med å finne HD'en. uansett, du sier du fikk tilgang til disken via et program? virker litt rart siden biosen ikke kan finne den, er du sikker på at den er partisjonert og formatert? Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Selv om bios ikke finner disken kan faktisk windows o.l. finne disken. For å få bios til å kjenne den igjen må du først sjekke master/slave jumper'ne på disken. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Selv om bios ikke finner disken kan faktisk windows o.l. finne disken.For å få bios til å kjenne den igjen må du først sjekke master/slave jumper'ne på disken. Nei du må først finne den i bios før win og andre programmer får tilgang til disken. Lenke til kommentar
solveig Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Ja nå har jeg prøvd det meste, lastet ned oppstartdiskett fra bootdisk.com men får beskjed om at det var en "non system disk" Brukte da en jeg har laget selv. Men fikk ikke det noe bedre til med det. Leste et sted at kanskje Bios ikke støttet store HD, så jeg stilte jumperen på HD til max 32GB. Startet opp maskinen og vips har jeg nå C-D-E-F-G(CDROM) H(BRENNER) TILSAMMEN 148 GB i maskinen. Skjønner ikke en dritt, da den gamle HD er på 3GB og den nye skulle være på 80. Kan dette forklares? Ellers får dere ha tusen takk for all hjelp. Neste uke står jeg klar til å formatere Compaqen regner med det blir krøll da også. Solveig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå