Toulon Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 For ca 6 måneder siden kjøpte jeg en Dell Vostro 1500 Intel Core 2 Duo 2GHz bærbar pc med 2046 MB minne. De siste par dagene har denne kjørt utrolig sakte, og jeg har fått beskjed om at pcen har for lite minne. Dette betyr at jeg f.eks ikke får lagret noe, og jeg får heller ikke startet nye applikasjoner. Feilen startet da jeg jobbet i Adobe Photoshop med relativt små bilder. Slik ser Oppgavebehandling ut akkurat nå, uten at jeg kjører andre programmer enn Outlook og Internet Explorer. Jeg har forsøkt å avslutte alle prosesser bortsett fra explorer.exe, taskmgr.exe og dwm.exe, men dette gjorde ingen forskjell på ytelsen. Setter pris på tips om hva jeg kan gjøre for å bedre dette. Er eneste løsning å få Dell til å se på den, eller er det noe annet jeg kan gjøre selv? Jeg hadde håpet at pcen ville holde i mer enn et halvt år... Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 2GB minne skal være nok til vanlige operasjoner. Det kan være andre grunner til at maskinen går tregt også, som f.eks at du har lagret veldig mye og har lite plass igjen på maskinen. Eller at den bare trenger en generell opprydding. Jeg har like mye minne som deg, og du kan prøve med samme innstillinger som jeg har; Her har du en grundig beskrivelse for hvordan du gjør det, om det skulle være nødvendig Start -> Kontrollpanel -> System -> Avanserte systeminnstillinger -> i fanen Avansert klikker du Innstillinger under Ytelse -> Avansert -> klikk Endre under Virtuelt minne Skriv inn det samme som jeg har og klikk Angi og OK, og restart maskinen. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Vista gjør det sånn. http://www.codinghorror.com/blog/archives/000688.html Har den blitt treg kan du kun skylde på deg selv. Rydde opp og fjerne alt du ikke trenger og ha med i oppstart. Du kan levere den og få andre til og rydde for deg,hvor dumt er det. Du får bruke litt tid og lære dette. Du har 78 prosesser som kjører Jeg har 48 prosesser og 5 år siden install av win. Greit at vista har noen til men ikke så mange. Noen sier at man må innstalere win med jevne mellomrom. Dette er er bare tull,lære seg hva som tar resusser så trenger man aldri det. Last ned kjør CCleaner Kan se hva som bør fjernes og om du har noe annet rusk. Post logg. http://www.trendsecure.com/portal/en-US/to...ckthis/download Defragmere + denne som defragmerer registert og sidevekselfil Pagedefrag Endret 3. februar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå