ostmann_pat Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg har ca 55 grader cpu temp og ca 30 grader system temp. Romtempen er på ca 25 grader, og jeg kjører vifta på full guffe. Hvis jeg setter den i silent mode, og spiller en runde Unreal Tournament, kommer jeg opp i ca 60 grader! Jeg har hørt om masse folk med sterkere prosessorer enn meg, men med bare ca 45 grader cpu temp! Nå har jeg ikke en eneste kabinettvifte, men er det virkelig så nødvendig? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 XP2000-XP2100 palomino ligger veldig høyt på hvor mye varme de avgir. Sånn ca på linje med XP2600-2700 thoroughbred vil jeg tro. Har selv en kjøler m/vifte som ikke bråker stort (ca 25db), kosta ca 180,- og holder min XP2000+ på 48/52 (idle/load), dette kassetemp på ca 5grader over romtemp. Du kan ha vært uheldig med gooppåføringa di, enten for mye eller for lite? Ta en titt på goopguiden på overklokking.no hvis du er i tvil. Kjøp eventuelt ei kabinettvifte eller to. Holder lenge med noen billige 68kr greier fra komplett. Mod dem så til 7V så bråker ikke PCn stort mer enn den gjorde før heller. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Har 2100+ T, den er VELDI varm nå da, for har Føkka noe. men før så var den 36 å¨Full på kjøler og 1 kabbiz vifte, men nå er den 51. vet ikke hva som er gale.. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 51grader er jo ikke så ille da, men på en thoroughbred? Du har kanskje (ikke) oppdatert bios/probe software slik at den viser en mer korrekt temp? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 51grader er jo ikke så ille da, men på en thoroughbred? Du har kanskje (ikke) oppdatert bios/probe software slik at den viser en mer korrekt temp? Hmm. har ikke oppdatert nei, men alt dette skjedde etter at jeg fikk Kjølepasta nedi Broene på CPU!!!! :oops: Så nå er det ny CPU igjenn.. (3 uker siden jeg kjøpte 2100+ en! ) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Oppdatering av Bios har vist seg å korrigere temp med 5-10 grader. Det er hvilken vifte, kjøler og goop du har på CPUen som er hovudmomentet for god kjøling, men ei stille og sterk vifte som suger ut varm luft i kabinettet hjelper ein god del Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Nå har jeg ikke en eneste kabinettvifte, men er det virkelig så nødvendig? JA kabinettvifter er nødvendig for bra kjøling, de skifter ut den varme lufta i kabinettet med kald luft slik at cpu vifta blåser kald luft på cpu og ikke varm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå