bruno99 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Overskriften sier vel det meste, vurderer arkitekts utdannelse selvom det er noen år til, finnes slike skolen i Bergen, Trondheim og Oslo. Noen som vet hvilken som er best evt. gode erfaringer med enkelte av skolene, evt. i utlandet... Endret 2. februar 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 bruttern studerer på NTNU, trondheim og studerte der siden det var det desidert beste, ihvertfall synes han det...men det er knall tøft, knall hard jobbing.... Han kan ofte jobbe fra tidlig morgen, 09 00, til 22 om kvelden, kun med korte pauser innimellom.... Arkitekt, inneholder ifølge bruttern, veldig mye tegninger, dvs du bør kunne tegne. Noe bruttern er svært dårlig på, og bruker derfor laaang tid på dette. Men han er derimot svært kreativ og alt det andre... Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Det er vel som for meg, det kreative som gjør at dette interesserer meg. Men også at dette engasjerer meg mye og irritasjonen over den stygge byggingen vi har i Norge for tiden. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Det kommer vel litt an på hvilken type arkitekt du skal bli. Hvis du er av den mer kunstneriske typen er nok arkitekthøgskolen i Oslo tingen, men hvis du vil tegne enorme bygg som du vil være sikker på at står trygt, så er NTNU mere greien. Er iallfall det jeg har fått med meg, men jeg kan godt ta feil. Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 jah, han over sier noe, bruttern velger å gå noe som går litt innpå miljø og bygging av boliger...altså at det skal være miljøvennlig osv ... Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Sånn som jeg har forstått det, så er arkitekten mer opptatt av utseende enn konstruksjonen. Ingeniørene får uansett oppdraget med statikken og beregningene. Men hvis du vil ha en arkitekt-utdannelse som virkelig skinner av, så syns jeg utlandet er en fin ting. Århus har en veldig god arkitekt-skole. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Vel jeg er vel av den typen som liker bygging av byggninger som passer inn og ikke moderne byggninger som skal skape kontraster. Liker bygårdsbygging og ikke moderne stygge hus.... Vet ikke hvor det er best å studere da, skjønner at Oslo da ikke passer så godt Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg studerte arkitektur i 5 år på NTNU. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Det er Trondheim det sant? Hvordan var det der? Endret 2. februar 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) NTNU er vel i Trondheim. Edit: Der fikk du endret det, ja. Endret 2. februar 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Ett par innlegg med off-topic er fjernet. Vennligst hold dere til trådens tema. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Utenom nedbør i en eller annen form 99 % av tiden og altfor mange folk med bart så likte jeg universitetet ganske godt. Studietilbudet passet mine interesser (jeg var flere semestre delvis i utlandet). Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Og nå da, etter studiene, hvor går veien videre? Lenke til kommentar
Oyvind1988 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Det er og en sivilingeniør/arkitektur linje på UMB såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Og nå da, etter studiene, hvor går veien videre? Det kommer an på hva du vil selv. Etter de tre første årene velger du fagene selv. Dette leder frem til valg av tema for hovedoppgaven og hva du vil gjøre videre. Noen fortsetter også med doktorstudie etter master. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå