Gå til innhold

Hvor er det best å studere arkitekt

bruno99

Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel det meste, vurderer arkitekts utdannelse selvom det er noen år til, finnes slike skolen i Bergen, Trondheim og Oslo. Noen som vet hvilken som er best evt. gode erfaringer med enkelte av skolene, evt. i utlandet...

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruttern studerer på NTNU, trondheim og studerte der siden det var det desidert beste, ihvertfall synes han det...men det er knall tøft, knall hard jobbing....

Han kan ofte jobbe fra tidlig morgen, 09 00, til 22 om kvelden, kun med korte pauser innimellom....

Arkitekt, inneholder ifølge bruttern, veldig mye tegninger, dvs du bør kunne tegne. Noe bruttern er svært dårlig på, og bruker derfor laaang tid på dette.

Men han er derimot svært kreativ og alt det andre...

Lenke til kommentar

Det kommer vel litt an på hvilken type arkitekt du skal bli. Hvis du er av den mer kunstneriske typen er nok arkitekthøgskolen i Oslo tingen, men hvis du vil tegne enorme bygg som du vil være sikker på at står trygt, så er NTNU mere greien. Er iallfall det jeg har fått med meg, men jeg kan godt ta feil.

Lenke til kommentar

Sånn som jeg har forstått det, så er arkitekten mer opptatt av utseende enn konstruksjonen. Ingeniørene får uansett oppdraget med statikken og beregningene. Men hvis du vil ha en arkitekt-utdannelse som virkelig skinner av, så syns jeg utlandet er en fin ting. Århus har en veldig god arkitekt-skole.

Lenke til kommentar

Vel jeg er vel av den typen som liker bygging av byggninger som passer inn og ikke moderne byggninger som skal skape kontraster. Liker bygårdsbygging og ikke moderne stygge hus.... Vet ikke hvor det er best å studere da, skjønner at Oslo da ikke passer så godt

Lenke til kommentar
Og nå da, etter studiene, hvor går veien videre?

Det kommer an på hva du vil selv. Etter de tre første årene velger du fagene selv. Dette leder frem til valg av tema for hovedoppgaven og hva du vil gjøre videre. Noen fortsetter også med doktorstudie etter master.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...