Herr Brun Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Det sier jeg ingenting mot. Det eneste jeg sa var at det tar ganske lang tid å tjene 500'000 som lærer. "med ansiennitet" sier jo ingenting, det kan være alt fra 2 år til 50 år. Lenke til kommentar
LibFri Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Det sier jeg ingenting mot. Det eneste jeg sa var at det tar ganske lang tid å tjene 500'000 som lærer. "med ansiennitet" sier jo ingenting, det kan være alt fra 2 år til 50 år. Du beskyldte meg for å spre tullball:) Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Politiet bør ha atskillig høyere lønn. Samfunnet bør sette pris på at noen er villig til å risikere liv og helse på gata hver dag for at du og jeg skal få et tryggere samfunn. http://www.politilonn.no Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Politiet bør ha atskillig høyere lønn. Samfunnet bør sette pris på at noen er villig til å risikere liv og helse på gata hver dag for at du og jeg skal få et tryggere samfunn. http://www.politilonn.no Det einaste politiet gjer, er å sitje på kontoret sitt med kaffi og kaker. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Og det vet du mye om? Lenke til kommentar
LibFri Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Politiet bør ha atskillig høyere lønn. Samfunnet bør sette pris på at noen er villig til å risikere liv og helse på gata hver dag for at du og jeg skal få et tryggere samfunn. http://www.politilonn.no Det einaste politiet gjer, er å sitje på kontoret sitt med kaffi og kaker. Du er rar, preget av fordommer og lite rasjonell. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Mange trekker fram lærerne her, men jeg ønsker først og fremst at førskolelærerne skal få høyere lønn. De tjener mye dårligere enn lærerne. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Politiet bør ha atskillig høyere lønn. Samfunnet bør sette pris på at noen er villig til å risikere liv og helse på gata hver dag for at du og jeg skal få et tryggere samfunn. www.politilonn.no Det einaste politiet gjer, er å sitje på kontoret sitt med kaffi og kaker. Hvorfor kommer du med slike latterlig teite utsagn? Du vet jo selv at det ikke er sant, ingen er så dum at de oppriktig tror det du sier der. Mange trekker fram lærerne her, men jeg ønsker først og fremst at førskolelærerne skal få høyere lønn. De tjener mye dårligere enn lærerne. Der er jeg enig med deg. Startlønna ligger vel på 280'000, slik som politilønna. Begge de bør gå opp, førskolelærer er vel de som har nest minst livslønn eller noe (Bare foran bønder). Lenke til kommentar
LibFri Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Mange trekker fram lærerne her, men jeg ønsker først og fremst at førskolelærerne skal få høyere lønn. De tjener mye dårligere enn lærerne. De har kortere utdanning enn lærere og lavere lønn. Det er helt naturlig. Dessuten tror jeg de fikk et godt raise sist lønnsoppgjør. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Mange trekker fram lærerne her, men jeg ønsker først og fremst at førskolelærerne skal få høyere lønn. De tjener mye dårligere enn lærerne. De har kortere utdanning enn lærere og lavere lønn. Det er helt naturlig. Dessuten tror jeg de fikk et godt raise sist lønnsoppgjør. Lærerskolen er 4 år, førskolelærerutdanningen er 3 år. Det er ikke SÅ mye forskjell. Lenke til kommentar
LibFri Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Mange trekker fram lærerne her, men jeg ønsker først og fremst at førskolelærerne skal få høyere lønn. De tjener mye dårligere enn lærerne. De har kortere utdanning enn lærere og lavere lønn. Det er helt naturlig. Dessuten tror jeg de fikk et godt raise sist lønnsoppgjør. Lærerskolen er 4 år, førskolelærerutdanningen er 3 år. Det er ikke SÅ mye forskjell. Jeg tenker helst på videregående lærere(lektorer) som det var snakk om her. Disse krever en master med påfølgende påbygging. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Mange trekker fram lærerne her, men jeg ønsker først og fremst at førskolelærerne skal få høyere lønn. De tjener mye dårligere enn lærerne. Der er jeg enig med deg. Startlønna ligger vel på 280'000, slik som politilønna. Begge de bør gå opp, førskolelærer er vel de som har nest minst livslønn eller noe (Bare foran bønder). Jeg er nesten litt usikker på hva minstelønna for forskolelærer. Jeg har bare jobbet som pedagogisk leder. I forrige jobben tjente jeg 270 000 i året, nå har jeg 296 500 i året (nybegynnerlønn). I tillegg jobber vi en god del overtid som vi får lite igjen for. Jeg tenker helst på videregående lærere(lektorer) som det var snakk om her. Disse krever en master med påfølgende påbygging. Det kan vel ikke helt sammenlignes. Førskolelærere kan forøvrig jobbe med førsteklassinger. Ev. ta ett ekstra år på skole og jobbe opp til 4. klasse. Endret 22. februar 2008 av Mirann Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 De fleste lærere (jeg har skjekket skattelistene) tjener rundt 380K til 450K i full stilling. Jeg har aldri sett en lektor som har tjent over 450K. De som driver med realfag pleier å tjene mer. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Lærer tjener ikke så dårlig lengere, for å få bedre lærere burde det være vanskligere å komme inn på lærer studiet, men det er jo lett fordi det er så få som søker Bønder bør ikke få mere "lønn" det syns jeg hvertfall I så fall de bønder i utlandet for den proteksjonismen vi har i Norge ovenfor bøndene våre er helt pervers... Hotelleiere betaler jo seg selv. De eier hotellene så de kan ta ut så å si hva de vill i lønn. Men det mange missforstår når det kommer til slike folk er at de har ofte en stor formue, men det er ofte fordi firmaet står i navnet hans/hennes. Kjenner noen som eier bedrifter. De har en drøy formue, men de bruker jo ikke pengene på seg selv. Selv om staten skal ha skatt for det, fordi det er jo på en måte deres penger. Jeg syns også politifolk bør få mere lønn, evt en ordning som gjør at politifolk i Oslo/Bergen og andre store byer tjener mere enn andre politifolk. Grunnlønnen til en nyutdannen politimann er på rundt 250.000,- det sier seg selv at en slik person ikke har penger til å bo i Oslo. Eller så kan man gi dem tilbud om billigere leiligheter el. Ser noen nevner håndverkere, det er jeg også uenig i. Det er greit at det er ett slitsomt yrke osv, men de jeg kjenner som jobber i byggebransjen tjener mye mere enn det jeg gjør. Feks. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Utdanningspersonell og politiet er vel de første som faller meg inn. Vektere tjener ikke for bra, men er på vei opp til industri-nivå så det begynner å ordne seg for dem. Strengere rekrutteringsprosedyrer og opplæring trengs også for vektere, men nå snakker vi om lønna. Hvem som ikke trenger mer, er jeg ikke så sikker på. De fleste som tjener mye her til lands jobber veldig mye (eller har jobbet mye) for de pengene de får. Likevel, ingen i hele Norge trenger en personlig årsinntekt på 1 million eller mer. Endret 26. februar 2008 av Pellick Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Politiet bør ha atskillig høyere lønn. Samfunnet bør sette pris på at noen er villig til å risikere liv og helse på gata hver dag for at du og jeg skal få et tryggere samfunn. http://www.politilonn.no Det einaste politiet gjer, er å sitje på kontoret sitt med kaffi og kaker. Enig! Jeg ringte de ang. en blodig slåsskamp på byen engang, men det tok 45minutter før de var å se, og da lå bare den blodige oppbankede mannen igjen på gata og gurglet sitt eget blod Han overlevde riktignok, men det var masse skriverier om det i lokal avisa! EDIT: Skriveleif Endret 26. februar 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Kokker bør ha høyere lønn. De har utrolig dårlige premisser og må ofte slite seg helt ut for middelmådig lønn. Sånn 130-140,- timen maks. Det er ikke stort å skryte av. Ellers burde IT-personell ha bedre lønn. Selv har jeg ikke mer enn 158,- i timen og sliter meg loddrett ut hver eneste dag. Det bør være en balansegang her som gjør at man ikke blir utbrent etter noen knappe år og som gjør at man føler at man får det man gir. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Kenny Bones: Hva er "IT-personell"? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 IT-konsulenter. Tenker først og fremst på de som har mindre ansinitet som f. eks oss som driver med support og mye annet som også inngår i drift av nettverk, brukere og arbeidsstasjoner. Hovedadministratorer har langt høyere lønn selv om stressnivået deres er betraktelig lavere enn hos oss. Vi jobber sansynligvis også hardere enn de som drifter servere selv om ansvaret deres kanskje er litt høyere når det virkelig blir problemer. Men jeg mener at vi andre har langt mer å gjøre rent generelt. Ihvertfall i det dagligdagse. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Ikke dra alle politifolk under samme kam. Politiet gjør en formidabel innsats og fortjener lønn høyere enn ca. 300'000. i året. Det er latterlig lavt. Typisk småunger å htae politiet fordi de rett og slett ikke liker de. Det er faktisk en grunn til at vi har et politivesen i landet, og viss du mener vi kunne klart oss bedre uten så har du store problemer. Og ja, de ofrer faktisk livet for å gjør VÅR hverdag bedre. Hva med militære styrker? Lønnen til en Spesialjeger ligger vel på mellom 500'000 til 700'000 etter utdanningen, og man får mer etter hvert som man er med på oppdrag og øvelser. Fortjener de mer eller mindre? Husk at de ofrer livet sitt mer enn de fleste andre jobber her i Norge. Forøvrig syns jeg lærere burde få bedre lønn, og en bedre utdanning. Spesielt lærere innen fag som Kjemi, Fysikk, Biologi, Matte og Økonomiske fag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå