Gå til innhold

COD4 online...et helvete på jord!

Max_Drunk

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hav folk gjør for å oppleve lagg i COD4. Det er uhyre sjelden jeg støter borti det selv. Og når det kommer til chattingen, så er det jo ikke verre enn å sette i headsetet, skru ned volumet, og legge til side. Da hører du INGEN faktisk.

Trykk på X-knappen, velg "personal settings" og "headset settings" eller noe i den duren. Så skrur du ned til 0, og vips. Lavt blodtrykk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan også velge i innstillinger på 360`en å kun høre de som er på vennelisten din. Etter å ha blitt møkkalei av å høre på amerikanske fjortiser skrike og bæle seg, så satte jeg på denne. Når jeg spiller CoD 4 online, så spiller jeg som regel alltid med venner. Det er også de jeg er interessert i å prate med også.

Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer i starten, med at jeg ikke fant games. Men etter at jeg steg til rundt rank 15 så har jeg hatt null problemer. Det hender seg i ny og ne (kanskje 1/20 games) at jeg får host has left. Og kanskje tilsvarende ofte møter jeg idioter som jeg må mute. Har aldri hatt høy ping. Har vel spilt tilsammen kanskje 20-30 timer online.

Men generelt sett er jeg fornøyd, jeg synes matchmaking systemet er nyskapende og bra! Liker at man kan joine som party.

Lenke til kommentar
Bare jeg som irriterer meg noe helvete over visse ting i dette spillet?

Mine meninger...

1. Hvis du er innenfor 15m så er du død. Uansett hvor mye liv du hadde.

2. Hvis granatikonet kommer opp på skjermen, da er det for sent. Du dør.

3. ALLE slipper en granat når de dør! Martyrdom skulle hatt 1/10 sjangse for å slippe en granat. For hvor ofte har du egentlig tid til å "Bli skutt - dra fram granat - dra ut splint - dø"?

4. Last Stand er helt grei. Helt til man skyter noen i bakhodet med Desert Eagle fra blank avstand og de snur seg på bakken og skyter av deg ballene.

5. Elendig spawning fører til at man blir bombet 5 ganger av samme Airstrike pluss 3 ganger av ditt eget. To ganger holder jo ikke, så spillet dreper deg ett par ganger til.

6. Når man er ett lag på 6 er det jo helt normalt at 2 dropper ut, 1 blir sittende alene, 1 annen blir slengt til hovedmenyen og 2 sitter å lurer på hvor i helvette alle andre andre ble av!! FIKS PARTY SYSTEMET!!

Mine små meninger på ting som er helt tullete i spillet.

er alltid noe som irriterer...hehe

Lenke til kommentar

Mine meninger...

2. Hvis granatikonet kommer opp på skjermen, da er det for sent. Du dør.

3. ALLE slipper en granat når de dør! Martyrdom skulle hatt 1/10 sjangse for å slippe en granat. For hvor ofte har du egentlig tid til å "Bli skutt - dra fram granat - dra ut splint - dø"?

4. Last Stand er helt grei. Helt til man skyter noen i bakhodet med Desert Eagle fra blank avstand og de snur seg på bakken og skyter av deg ballene.

5. Elendig spawning fører til at man blir bombet 5 ganger av samme Airstrike pluss 3 ganger av ditt eget. To ganger holder jo ikke, så spillet dreper deg ett par ganger til.

6. Når man er ett lag på 6 er det jo helt normalt at 2 dropper ut, 1 blir sittende alene, 1 annen blir slengt til hovedmenyen og 2 sitter å lurer på hvor i helvette alle andre andre ble av!! FIKS PARTY SYSTEMET!!

Mine små meninger på ting som er helt tullete i spillet.

1. Denne skjønte jeg ikke?

2. Du må løpe fort vekk

3. Man må bare være litt mer obs på matyrdom, men er enig at den har litt for høy drapsprosent. Det gjør jo at man må være litt mer obs når man dreper folk i nærkontakt.

4. Denne synes jeg de kunne tatt vekk, irriterer meg også.

5. Dette har jeg ikke opplevd så mye. Når jeg tar airstrikes så passer jeg på å hjemme meg. Når fienden tar så forsøker jeg på det samme. Tror kanskje jeg har opplevd og dødd to ganger av samme airstrike, men har ikke sett på dette som noe problem.

6. Har ikke opplevd noe tull med partyet, har dog kun vært maks 3 personer i party av gangen.

Lenke til kommentar

Har testet det litt selv rett etter det kom ut. Merker ikke noe problem med hosten. Men sitter på en 6Mbit linje ned, så kan være det. Uansett ser ikke jeg det som en negativ ting å komme på lag med folk som snakker engelsk. (Britisk kan være til tider litt kjett, men går greit.)

Birger :)

Lenke til kommentar
Har ikke hatt noen problemer med å finne games jeg heller, det som er problemt er at alt for ofte kommer ikke hele partyet inn.

Hvor mange er dere i partyet da? Kanskje ikke alle har NAT Open

Jeg spiller som regel med 6stk i partyet.

Og hovedpoenget mitt er jo det at det ikke burde skje i det hele tatt.

Hvis LIVE merker at 2 i Partyet ikke har Open NAT og dermed ikke kan komme inn burde det ikke sende de andre 4 inn og la de 2 andre stå utenfor. Det som da burde skjedd er at den bare hopper videre forbi det gamet og søker videre helt til alle kan komme inn.

Lenke til kommentar

Mine meninger...

Det var da rart. Ofte jeg bare blir skadet av granater, men du dør vel hver gang. (Regner med du snakka om granater. Er det airstrikes du mener så gjelder egentlig det samme.)

Lenke til kommentar
Var granater jeg mente ja.

Jeg har aldri blitt skada av en granat, jeg har enten dødd eller kommet unna uten en skramme.

Jeg husker på CoD 2 så var det slik at hvis man spilte enspillerdelen på Veteran, så døde man hvis man så granatsymbolet når den gikk av. Spilte man derimot på en av de letteste gradene overlevde man samme sceneario. Kanskje det er slik når man spiller online at man spiller på "Veteran"?

Lenke til kommentar

Granatene kan "kokes" noe som gjør at de går av med en gang de blir kastet inn i ett rom! Da rekker du ikke se så mye av dette symbolet før den detonerer.

Kaster de den inn uten å koke den, går det ca 3 - 4 sek før den detonerer. Da har du mer enn nok tid til å komme deg unna eller kaste den tilbake.

Jeg har x antall timer på ræva i dette spillet online og det er ikke noe problem det med de granatene!

Eneste som kan være helvetes irriterende til tider er den Martydomen. Men spillet er slik og det finnes måter å fikse dette på også!

Martydrops kokes ikke så du kan plukke den opp og kaste den ut av "rommet" uten for store problemer, men ser at dette kan bli vannskelig når gjerne 2 - 3 stykker har samme perksen og blir drept i samme rom! :-)

Lenke til kommentar

Mitt problem med CoD4 online for tiden er et helvetes lagg.

Selv om jeg får 3 streker på ping, så er det ikke reelt.

Har en 15/1 mbit linje, men mistenker at den ikke er så responsiv.

Eksempel. Jeg går mot en fyr med hagle. Er point blank på han, og skyter 2 salver midt i brystet eller hodet.

Snitch, så dreper han meg med kniven.

Når jeg så ser killcam fra hans vinkel, så rakk jeg ikke å avfyre første skudd engang innen han trekker kniven.

Har hundrevis av slike eksempler.

Jeg kommer rundt er hjørne og starter M60-en på en fyr. Har fått unna en GOD DEL salver, og føler at han dreper meg på 2 skudd fra en 9mm pistol.

Killcam viser selvsagt at når jeg går mot han, så kommer det knapt et skudd fra min M60 og han rekker å plaffe meg med pistolen.

Dødsirriterrende da jeg følger at ALLTID er jeg taperen pga lagg.

Det var ikke slik for noen uker siden.

Da kunne jeg har kamp på kamp med mange flere kills enn deaths.

Nå siste uken er kampene mine stort sett halvparten så mange kills som death.

Eneste som duger for meg er å plante Claymore da de ikke blir rammet av lagg.

Hat!

Det hele har ført til at jeg har lagt CoD4 på hyllen enda jeg rådigger spillet.

Har hentet ut alle 1000 poengene.

Har digget det online før.

Men pga problemene jeg møter nå, så har jeg stått på rank 26-28 i en uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...