Don't salute! Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 jeg har planer om et Radeon HD 3870. nå vil jeg bare få noen anbefalninger om hvilket som er bra i forhold til pris. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 msi sitt skal visst være et av de raskeste i klassen. Lenke til kommentar
Don't salute! Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 msi sitt skal visst være et av de raskeste i klassen. har du en link? Lenke til kommentar
CrossfireX Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Flere tester på nettet opererer med begrepet "bang for bucks" - dvs pris ift ytelse. Når det gjelder pris ift ytelse på et 3870-kort, så vil du nok få mest for pengene ved å kjøpe et "referansekort" med klokkehastighet/minnehastighet lik AMD/ATI sitt referansedesign. For 3870 så tror jeg dette er: Kjerneklokkehastighet 775 MHz Memory Clock Speed 2,25 GHz Et eksempel på et slik kort kan være Sapphire Radeon HD 3870 512MB GDDR4 til ca 1600 kr. Du kan og få "fabrikkoverklokkede" kort som har en noe høyere ytelse rett ut av esken, men da må du ofte legge til 300-400 kr. Ser man på ulike tester, så står ofte den ekstra ytelsen du får ikke helt ift den økte prisen. Men en annen fordel med de "fabrikkoverklokkede" kortene er at de som oftest er utsyrt med en noe bedre kjøler. Et av de bedre "fabrikkoverklokkede" kortene er utvilsomt: HIS Radeon HD 3870 512MB GDDR4 IceQ 3 Turbo til rett i underkant av 2000 kr med: Kjerneklokkehastighet 850 MHz Memory Clock Speed 2,38 GHz Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå