Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger dekk, og det må bli billig.

Anbefalte innlegg

Men ser i tester att goodride er farlige på våtvei.

Hvilke billig dekk er bra? på våt vei.

Dimensjonen er 205-60-15. 88H

Pris, jeg klarer maks 2 500,- derfor velger jeg å kjøpe nå selv om det er februar og snø. (jeg trur sommerdekk er litt billigere nå)

Bor i Hordaland, nær Bergen. Om noen vet om butikk som selger dekk billig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du ha gode dekk,koster det.Sånn er det bare...Betalte 2700 til passaten-175/70/14

og tror det var tett oppunder 4000 til caravellen med lmin 102...Fikk gode prosenter da :idea:

Det er ikke noe problem, å finne billige dekk, jeg kan få meg 4 dekk for 1 500,-

Men i test så hevdes det att dem er farlige på våt vei.

Men jeg kjører 90% på våtvei.

Og prøver å finne billig dekk som fungerer på våtvei. Jeg vet Masterstel supersport er bra på våt vei, men dem er utslitte eter 15 000km

Dessuten i bergen så fikk jeg pris på 5 300,- og det er bare tullete

Endret av KJLHGKJYHTGDF
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvor planlegger du å få dem lagt om da her i Bergen?

btw.. www.dekkonline.com er også billig :)

Hele driten gikk i vasken, har ikke fått dekka enda.

Men planen var Bønes auto ;-)

Kjøpte dekk hos dekk og felg spesialisten i Kanalveien, dem skrøyt av testvinner på våtvei, så jeg kjøpte Toyo.

Nå ser jeg att det er etter test verdens dårligste dekk på våt vei.....................

Norske forhandlere er noen helvetes kjeltringer, alle sammen.

Lenke til kommentar

Fælt å si det, men utrolig mange av de som absolute skal selge deg andre dekk en det du ber om, skulle tro de hadde større fortjeneste på billigere dekk enn andre(conti, goodyear, nokian osv)

Endret av trra
Lenke til kommentar

Jeg har handlet hos megahjul på minde i Bergen de siste gangene, du hadde nok fått 4 hercules dekk i dimensjonen du trengte for under 2500 der. Det er ikke de aller beste dekkene jeg har kjørt med men disse dekkene føler jeg at jeg får mest for pengene. Det er sikkert delte meninger om alle slags dekk inkuldert disse , men min personlige erfaring er at dette er dekk som er et utmerket kompromiss for normal kjøring på veiene i Bergensområdet.

Lenke til kommentar
Jeg har handlet hos megahjul på minde i Bergen de siste gangene, du hadde nok fått 4 hercules dekk i dimensjonen du trengte for under 2500 der. Det er ikke de aller beste dekkene jeg har kjørt med men disse dekkene føler jeg at jeg får mest for pengene. Det er sikkert delte meninger om alle slags dekk inkuldert disse , men min personlige erfaring er at dette er dekk som er et utmerket kompromiss for normal kjøring på veiene i Bergensområdet.

Megahjul presenterte meg herkules til 4 200, rett føre påske.

Jeg kjøpte Toyo rett etter påske for 4 100.

Og butikken viste meg en test i Tyskland (Trur jeg det var) hvor det var best på våtvei.

Nå sier Motor att Toyo er dårligste dekket på våtvei.

Jeg forstår ikke Bergen, hører tilstadig folk får fatt i billige dekk, 2 000,- ogf 2 500,- osv.

Men når jeg drar til samme butikk, så får jeg høre: 3 800,- 4 300,- osv.

Jeg har da ikke noe spessiel dimensjon heller, som sagt vanlig 205/60-15 H88 (H91 er mer vanlig men selvsagt lovlig på min bil)

Lenke til kommentar

Megahjul presenterte meg herkules til 4 200, rett føre påske.

Jeg kjøpte Toyo rett etter påske for 4 100.

Og butikken viste meg en test i Tyskland (Trur jeg det var) hvor det var best på våtvei.

Nå sier Motor att Toyo er dårligste dekket på våtvei.

Jeg forstår ikke Bergen, hører tilstadig folk får fatt i billige dekk, 2 000,- ogf 2 500,- osv.

Men når jeg drar til samme butikk, så får jeg høre: 3 800,- 4 300,- osv.

Jeg har da ikke noe spessiel dimensjon heller, som sagt vanlig 205/60-15 H88 (H91 er mer vanlig men selvsagt lovlig på min bil)

Merkelig søkte bare litt på siden deres og da fant jeg

205/60R15 91H HERC.G3000H pris per dekk 555.00

Jeg vet ikke noe om Toyo har aldri prøvd de , men de fungerer sikkert greit til normal kjøring de også

Lenke til kommentar
Merkelig søkte bare litt på siden deres og da fant jeg

205/60R15 91H HERC.G3000H pris per dekk 555.00

Jeg vet ikke noe om Toyo har aldri prøvd de , men de fungerer sikkert greit til normal kjøring de også

Samme får også jeg når jeg søker på nett, men i butikken fikk jeg annen pris. Jeg bare snudde og gikk, gidder ikke å diskutere.

Toyo dekka er jeg fornøyde med så langt. Og det virker som testen butikken viste til stemmer bedre en testen til Motor.

I går regna det ganske bra, og jeg provosrte mer en lovlig, bare for å teste, men bilen min har for liten motor til å llage problemer, greide ikke å spinne.

Eks rundkjøringen Gullgruven, fra byen og skulle til venstre.

Kjørte inn i rundkjøringen i ca 40Km/t, i stedet for å slippe gassen så ga jeg gass, og fikk ikke understyring eller hjulspinn. (Min bil er FWD og HDI 110Hk) jeg brukte 2 gir.

Dette er bedre en de gamle dekka jeg brukte i fjor, for da fikk jeg understyring og hjulspinn ved slik kjøring når veien var tørr.

Lenke til kommentar
Hvilke Toyo dekk er det snakk om? Jeg har forstått det slik at Toyo dekk er gode. Spesielt T1R dekkene er vel kjent for å være høy klasse? Eller?

Toyo Proxes T1

jeg kjøpte Toyo Proxes CF1 mener jeg å huske.

forskjellen skal vist være att T1 er lavprofil og bredere enn CF1 så test dekket var 225/45-17" Mine dekk er 205/60-15"

Men i følge Toyo sine sider så er dekka "like" dem tillhører samme serie Proxes

Uansett så kjører jeg rundt i Bergen, og med de få våte veiene så langt, så har dekka sitti bedre på veien, en dekk jeg har hatt tidligere.

Samme gjelder tørt føre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...