Gå til innhold

Hvilken oppløsning når jeg skal spille 1080p og 720p?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp fått meg en ny LG 42LF65, som har full hd.

Dersom jeg har en film i 1080p, kjører jeg naturligvis filmen i en oppløsning på 1920:1080 piksler. Hvordan er det med en sending eller en film i 720p? Burde jeg nedskalere oppløsningen slik det passer filmen, eller blir det like bra/bedre om jeg beholder høyest mulig oppløsning?

På forhånd takk for svar :)

Endret av Heggen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke om det er best og la HD DVD-Spilleren oppskalere eller TV'n. Kan jo hende at HD DVD-Spilleren gjør dette bedre...

TV'en oppskallerer sikkert uansett... Setter du outpouten på 1080p så blir det det uansett hva du spiller av på HD DVD spilleren sikkert...

720p VS 1080p på PC er HUGE! Foretrekker seff 1080p da... Lekkert og 1x1 skallering på min 37x3030dg..

Lenke til kommentar
Dersom jeg har en film i 1080p, kjører jeg naturligvis filmen i en oppløsning på 1920:1080 piksler. Hvordan er det med en sending eller en film i 720p? Burde jeg nedskalere oppløsningen slik det passer filmen, eller blir det like bra/bedre om jeg beholder høyest mulig oppløsning?

Det er mulig jeg misforstår spørsmålet, men oppløsningen på TV-en er alltid 1920*1080 uansett hva du gjør.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...