Stratos Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Når windows 98 maskinen starter, så ser den i c:windowssystem.ini etter innsalget shell= den pleier å være "explorer.exe" Er den det, så starter skrivebordet og start menyen som vanlig. Setter du den til noe annet, la oss si "explorer.vbs" så starter den vbs fila isteden for explorer shell. Problemet mitt er at når jeg skal avslutte scriptet, så vil jeg starte explorer som shell, uten å restarte, eller endre i system.ini. starter man explorer.exe, så starter den som "windows utforsker", og ikke i "shell-modus". Er det noen win9x eksperter der ute som vet hvordan man kan starte explorer.exe som shell uten at den er spesifisert i system.ini?? ------ Tilslutt et lite forslag: Jeg har ikke prøvd det, men dere 3dMark-junkies: hva om man legger inn "shell=3Dmark.exe"? Da vil man jo _KUN_ kjøre 3dMark, og jeg vil tippe det er et par poeng å hente..? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Microsoft har vell lagt det inn slik at uansett hva du gjør så starter explorer opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå