Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

mazda 323 lx 96mod servo Problem.

Anbefalte innlegg

Hei, eg har ein liten funderlig sak med bilen min.

det er ein mazda 323 lx 1.6 mod 1996 som reima til servo pumpa skriker som ein liten dritt unge. eg har nettopp butta reima og den er innstilt riktig.

Men det raraste med bilen er at vis eg trill starta den skriker den ikkje. så eg må få bilen opp i fart og omstarte den for å få vekk ulyden.

det er ingen problem med servoen men det er irriterande å få denne ¨skrikarungen¨ lyden kver gong eg starta bilen,

- Er det servoen sin tur til å blir butta ?

- Kan det være feil innstilt ?

- Dorlig bil ? :nei:

- Kan det være feil reim type ?

- Eller berre hata bilen meg ? :whistle:

- Kan det være feil på tannhjulet på pumpa ? / Eller at pumpa står litt feil ?

Eg fikk ein fagarbeidar (lærar på skulen min som er vg2 kjøretøy lærar) til å se på det men han berre klødde seg i bakhodet og hadde ikkje peiling,

det er kvifor eg går ut med mitt lille problem.

PS! eg vraka ikkje bilen for eg har gjort mykje med den og den er verdt nokke par tusen.

Endret av Danielend
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pumpa di er kansje varmskjært (kjørt tom for olje en gang) eller det er feil spor på reima

det er veldig lett og ta feil reim mange kan se ut som dei passer men ligg ikkje like bra i reimhjulet men har mest tru på at der er pumpen som er varmskjært...

Lenke til kommentar

Hvis du ikke merker noe feil når du bruker servoen (svinger) så kan det rett å slett bare være reimen det er noe galt med. Kan jo være at det er en gammel årgangsrem. Kjøp en boks med reimspray eller silicon spray og start bilen. Spray reimen mens den går. Ble problemet løst?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...