Akidon Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Fikk nettop brev av polititet om at det var utferdiget tiltalebeslutning. Går utifra at det betyr at det rett og slett er tatt ut tiltale i saken. Men betyr det nå at det kan bli rettsak, eller kan saken ordne seg før en eventuel rettsak? Eller er jeg helt på gjorde her? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Fikk nettop brev av polititet om at det var utferdiget tiltalebeslutning. Går utifra at det betyr at det rett og slett er tatt ut tiltale i saken. Men betyr det nå at det kan bli rettsak, eller kan saken ordne seg før en eventuel rettsak? Eller er jeg helt på gjorde her? Det betyr vel at tiltalen ikke er ferdig vurdert enda. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Nei, det betyr at det er tatt ut tiltale. Lenke til kommentar
lpride Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det er korrekt det som Frekkas sier. Ved en utferdiget tiltalebeslutning går siktede over til å bli tiltalt. Dvs, det er tatt ut tiltale. Lenke til kommentar
AlekXP Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Fikk nettop brev av polititet om at det var utferdiget tiltalebeslutning. Går utifra at det betyr at det rett og slett er tatt ut tiltale i saken. Men betyr det nå at det kan bli rettsak, eller kan saken ordne seg før en eventuel rettsak? Eller er jeg helt på gjorde her? "Tiltalt. Den tiltalte er betegnelsen pÃ¥ en siktet person, etter at det er utferdiget tiltalebeslutning mot ham. Tiltalebeslutningen er det grunnlag straffesakens hoved-forhandling skal føres pÃ¥, og som pÃ¥talemyndigheten skal bevise. " Håper dette hjelper deg... Dette fant jeg på kjelting.com Endret 4. februar 2008 av AlekXP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå