olopolo Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Fordeler/ulemper med de forskjellige husene. Hva bør være avgjørende fro en kjøper? KsG Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hva bør være avgjørende fro en kjøper?Grep, søker og brukergrensesnitt. Fordeler og ulemper er vanskelig å uttale seg om siden ingen av husene er å få kjøpt i butikkene ennå. D60 er billigere, 450D har flere features. Begge tar bra bilder. Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Nå skal du ikke høre så veldig mye på hva jeg sier, da jeg er ganske grønn, men jeg har fått inntrykk av at Nikon (D60) og Canon (450d) ikke helt leverer direkte konkurenter (ihvertfall ikke prismessig), de ligger liksom en halv prisklasse fra hverandre, slik jeg ser det det er den canon modellen som er mest sammenlignbar med d60 gode gamle 400d, 450d har flere funksjoner, litt flere pixler, liveview ... og dermed koster den mer.. I dette markedet som d60 plasserer seg har egentlig både Sony og Pentax kommet med nye kameraer som kan være sammenlignbare med d60, (A-200 og K200D). Til akam.no redaksjonen: Kan dere hoste opp en sammenlignstest av disse kameraene (Nikon D60, Pentax K200d, og et tilsvarende Sony (A-200?), når alle disse kommer på markedet, er litt enklere for oss førstegangskjøpere å se en direkte sammenlignstest, enn tre forskjellige tester. Med Sammenlignstest mener jeg slik dere gjorde i testen med A-100,400d og D80 10mp speilreflekskameraer til under 10k Endret 2. februar 2008 av AgeZer Lenke til kommentar
Affen123 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Ønsker å følge opp denne tråden. Skal kjøpe mitt første speilrefleks og har vært hos den loka fotobutikken. Fikk tilbud om nikon D60 til 4999,- samt at man får med en brukbar blitz hvis man registrerer seg på nettet. (Flashback), pluss årlig rensing av kamera i 3år og et lite 2 timers innførings kurs. alternativet er Canon 450D som koster 5990,- Selger mente at det var fint lite forskjell på disse kamerane, og at Nikon kanskje var det beste kjøpet rent økonomisk. Største forskjellen var vel liveview, men selger syntes ikke den var så veldig bra på 450D. Noen som har noen anbefalinger, eller tips? Jeg var egentlig innstilt på å kjøpe 450D, men han mente at jeg "sparte" over 2000 på D60 siden jeg fikk med blitzen. Lenke til kommentar
Mokolotivet Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Jeg kommer ikke til å svare 100% på spørsmålene, men et par råd. Flashback: Jeg har ikke forsøkt denne blitsen, men har selv SB600. Med SB600 og SB800 kan du bruke commandermode og fjernstyre blitsen. Vet ikke om dette kan gjøre med "flashback-blitsen". Når det gjelder canon vs nikon, så er det vel egentlig ikke noe godt svar. Jeg har ikke forsøkt disse to modellene som er nevnt, men bruker d200. Du får en pent brukt d200 til ca. 6500kr i disse dager, og jeg kan personlig anbefale dette kameraet selv om jeg kommer til å bytte det ut når FX blir standardformaet. Selv kommer jeg til å holde meg til nikon, men det er fordi all optikken min er tilpasset nikon. Canon vs Nikon=de har begge fordeler og ulemper. Pris: Sjekk prisene på diverse steder i forkant. Start med produktguiden til akam.no, og bruk disse prisene til å prute i butikkene Jeg har spart noen tusenlapper på den måten ^^ Endret 27. juni 2008 av Mokolotivet Lenke til kommentar
Affen123 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Takk for svar. så at et av minusene til nikon var at autofokusen var litt treg (hvertfall i forhold til 450D), er dette noe jeg som nybegynner kommer til å merke. Evt ved hvilke type fotografering har hastigheten på autofokus mye å si, kommer nok til å ta mest bilder av barn, landskap samt ha det med litt på jakt. Er helt blank på dette og synes det er veldig vanskelig å velge mellom de 2 kameraene. Kjente på de begge 2 i dag og synes de var ganske like å holde i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå