Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hva kan være feilen? Oppsettet?

Anbefalte innlegg

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

16MB 7200RPM

Asus Maximus Formula, X38, Socket-775,

DDR2,ATX,2xGbLAN,Firew, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5,

Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

XFX GeForce 8800GTX 575M 768MB GDDR3,

PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

LG DVD-brenner GSA-H58N IDE Black OEM

CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g,

WPA/AES/WPA2, RP-SMA kontakt

Silver Power PSU, 600W, 120mm fan,

Blue light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

ASUS Silent Knight II CPU Cooler, Blue

APLUS Twin Engine sort, side og front

Noen som ser noe feil her?

Jeg får ikke bilde skjønner dere...Pn starter men svart skjerm, og kabinettt viften hakker. Sendte tilbake hovedkortet og prøvde et til men har fortsatt samme problem;/

For dere som er kjent med dette hovedkortet så lyser disse Voltminder led lampene rødt! Utenom for CPU der lyser det ingenting:/ Hvis jeg skrur av og på pc`n alt fra 5-30 ganger så kommer den seg plutselig. Alt virker stabilt i windows. Da lyser disse lampene grønt på HK! Og vifter og alt går som det skal.

Har sendt tilbake Skjermkort,CPU,RAM og harddisk til komplett for testing nå. Hvis de ikke finner no feil så har jeg vel kastet 14k rett ut av vinduet ettersom at angrerett har gått ut..

Sitter og funderer på om jeg har for liten PSU. Står på skjermkort esken at man burde ha 625watt. Har jo også 3 store vifter og lys i kabinettet. Kan dette ha noe og si?

Har forsesten prøvd og ta ut alle deler jeg ikke trenger for oppstart og Pc`n er satt sammen 3 ganger nå av utdannet persom innen data... Så alt og ledninger skal være riktig.

Takk på forhånd!

Mvh Akando

Endret av Akando
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har aldri hørt om psu'en din. men med sånne problemer, er det første jeg ville testa ut er en ny psu.

du veit vell at man kan drepe 350 wattere med 6 disker x850XTPE amd 3000+ single core ? fordi jeg drepte en hver uke ;) jeg drepte en 550 watt når jeg clocka 2900 XT kortet :p xD

ville anbefalt en 550-650 watt ;) med en q6600 trur jeg du clocker :p xD

hvem kjøper maximus formula og q6600 uten å clocke ?

Lenke til kommentar
jeg har aldri hørt om psu'en din. men med sånne problemer, er det første jeg ville testa ut er en ny psu.

du veit vell at man kan drepe 350 wattere med 6 disker x850XTPE amd 3000+ single core ? fordi jeg drepte en hver uke ;) jeg drepte en 550 watt når jeg clocka 2900 XT kortet :p xD

ville anbefalt en 550-650 watt ;) med en q6600 trur jeg du clocker :p xD

hvem kjøper maximus formula og q6600 uten å clocke ?

har selv asus maximus, og Q6600 Go-stepping, klokket til 3.6 stabilt...helt greit.som vanlig :tease:

Uansett, problemet med Maximus kortet er at det er svææært dårlig når du skal klokke rambrikkene, har crucial BallistiX PC8500, 1066 mhz, men klarer kun 970 på 4 brikker, kan kun velge mellom 970 eller 1200 mhz, og 1200 blir selvsagt ustabilt.

Men kan riktignok få ned settingsa til 4-4-4-12....

men driiiiiit kjipt å kun nå 970, såå nære 1 GHZ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...