Onkel Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Nå er HTPC'en min nesten komplett for denne gang. Skal bare bytte ut CPU-bråkekjøleren min (GoldenOrb II) med en passiv en (Scythe Ninja Mini). Men jeg får ikke festet Ninja'en. Grunnen er at jeg har mistet en festebrakett som hørte til AM2-hovedkortet. Jeg trodde faktisk den var helt overflødig siden GoldenOrb'en har sitt eget forsideoppheng, så jeg presterte å kaste den for lenge siden! Men det fulgte ikke med noe tilsvarende til Ninja'en, bare et oppheng som altså KUN kan brukes til en sånn standardfestebrakett. Vet ikke hva en sånn dings kalles, men et eksempel er på bildet på denne siden - den svarte rammen rundt AM2-sokkelen er den biten jeg leter etter. Bakplata har jeg, det er bare rammen på framsida som er problemet. Spurte i to butikker i går og de sa at sånt ikke selges løst. Vil gjerne unngå å kjøpe helt nytt hovedkort for et så bagatellmessig problem. Men det er tre måter dere kan hjelpe meg på: - Noen som vet hvor sånt småplukk selges? - Eller noen vet hva en sånn festeramme heter, og kan fortelle meg det sånn at jeg kan søke den opp og kjøpe den? - Noen som har et AM2-hovedkort, men har bytta ut vifta og har da en sånn dings liggende til overs, og har lyst å selge den til meg til en symbolsk sum? Prettyplease? Endret 2. februar 2008 av Onkel Lenke til kommentar
Zink Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Du trenger en slik Socket-AM2 Retention Bracket Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Du trenger en slik Socket-AM2 Retention Bracket Flott! Vil denne virke? For den er å få tak i i Norge. Det står at den bare er til Thermaltake, men det er jo de selv som har laget den, regner med de bare anbefaler sine egne kjølere - og den ser helt lik ut som standardrammene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå