Meti9369 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hei, Jeg lurte på om det finnes noen demo'er til ps3 på nettet? Men fra PC-en da.. Fordi jeg har ikke trådløs og dekoderen er litt rar fordi min win er bøgged dt er ikke en orginal version så nettet bare henger med.. Det står att jeg har DNS feil men jeg skriver begge kodene kan noen hjelpe meg ? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Demoer til PS3 kan du kun hente fra PS-Store. Skjønte ingenting av feilbeskrivelsen din. Lenke til kommentar
Meti9369 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Demoer til PS3 kan du kun hente fra PS-Store. Skjønte ingenting av feilbeskrivelsen din. Jeg får ikke til å få internett ifra Eathernett det kommer at det er DNS feil !! For å være på ps store må man jo ha internett.. Hva vil det bety at det er DNS feil? Og går det ikke an å laste det demoer online ifra PC-en? Lenke til kommentar
MST Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Fra pc får du bare til og laste ned PSP demoer og ikke Ps3 demoer. Og jeg kjønner ikke helt hvorfor du kan koble til PC-en din og ikke din ps3? Har du prøvd med kabel der du har kabelen til pc nå? Lenke til kommentar
Meti9369 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Fra pc får du bare til og laste ned PSP demoer og ikke Ps3 demoer.Og jeg kjønner ikke helt hvorfor du kan koble til PC-en din og ikke din ps3? Har du prøvd med kabel der du har kabelen til pc nå? Ja det er akkuratt den jeg kobler den med.. Men så funker det ikke.. Det er så stygt att jeg klikker fullstendig.. Det står bare at det er DNS feil.. Ikke at jeg vet hva det betyr men jeg skriver begge DNS kodene , Men det kommer forsatt at det er feil..:S Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 tullebukk, klikke fullstendig kan du gjøre når du vet hva du driver med og det fortsatt ikke funker Hvorfor skriver skriver du inn DNS adresse? Hvor fant du de 2 dns kodene som du bruker ? Hvorfor bruker du ikke motta ip-adresse automatisk slik som du sikkert har på pcen ? Dersom du har et standard internett-oppsett som folk flest så skal du ikke skrive inn noen DNS. Har du ekstra router, eller er du koblet rett i modemet ? Kanskje noen du kjenner er gode på slikt ? Lenke til kommentar
Meti9369 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 tullebukk, klikke fullstendig kan du gjøre når du vet hva du driver med og det fortsatt ikke funker Hvorfor skriver skriver du inn DNS adresse? Hvor fant du de 2 dns kodene som du bruker ? Hvorfor bruker du ikke motta ip-adresse automatisk slik som du sikkert har på pcen ? Dersom du har et standard internett-oppsett som folk flest så skal du ikke skrive inn noen DNS. Har du ekstra router, eller er du koblet rett i modemet ? Kanskje noen du kjenner er gode på slikt ? Asså jeg finner de kodene og slikt på selvet Nettverk og dellingsenteret Og vis jeg tar på automatisk på ip så står det at tiden har utløpt og så da må jeg ta manuell og vis jeg tar manuell så MÅ jeg skrive DNS kodenene for å forsette, Dette har funket før men når jeg prøver for 2 gang funker ikke noe i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Meti9369 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Skiftet I.P kanskje? Nei nei Det står at den fant IP den er grei.. Men når det kommer til Internettkobling.. Så står det mislykket.. Oppstod en feil med serveren Det var en DNS feil. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hei. Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden. Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Asså jeg finner de kodene og slikt på selvet Nettverk og dellingsenteret Og vis jeg tar på automatisk på ip så står det at tiden har utløpt og så da må jeg ta manuell og vis jeg tar manuell så MÅ jeg skrive DNS kodenene for å forsette, Dette har funket før men når jeg prøver for 2 gang funker ikke noe i det hele tatt.. på selve nettverk og delingssenteret ?! har du en egen server kjørende ? du svarte ikke på halvparten av spørsmålene, skal noen her klare å hjelpe må dem vite hva du har av nettverk. Var det slik at du fikk ip-adresse, men ikke kom deg på internett? da er det jo ikke ps3en det er noe i veien med. Så den funker fint på lokalnettverket da ? mediaserver osv ? Lenke til kommentar
Meti9369 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Asså jeg finner de kodene og slikt på selvet Nettverk og dellingsenteret Og vis jeg tar på automatisk på ip så står det at tiden har utløpt og så da må jeg ta manuell og vis jeg tar manuell så MÅ jeg skrive DNS kodenene for å forsette, Dette har funket før men når jeg prøver for 2 gang funker ikke noe i det hele tatt.. på selve nettverk og delingssenteret ?! har du en egen server kjørende ? du svarte ikke på halvparten av spørsmålene, skal noen her klare å hjelpe må dem vite hva du har av nettverk. Var det slik at du fikk ip-adresse, men ikke kom deg på internett? da er det jo ikke ps3en det er noe i veien med. Så den funker fint på lokalnettverket da ? mediaserver osv ? Jeg har liksom mitt egen nettverk Det er Intel® PRO/100 VE Network Connection og ikke på selve nettverk og delingssenteret , men på ps3'en Endret 2. februar 2008 av Meti9369 Lenke til kommentar
eifoerde Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 altså... HÆÆ??? skjønner egentlig ikkje ett plukk av hva du prøver å forklare... viss du absolutt må bruke manuelle IP settinger, så skriv inn en ip som ingen andre pcer i nettet bruker. Har du bredbånd fra nextgentel eller Telenor, så bruker de IP'er i formatet 10.0.0.xx. selv bruker eg 10.0.0.50 til PS3. Som DNS adresse bruker du IP adressen til modemet ditt, viss du har Telenor bruker du 10.0.0.138, har du Nextgentel bruker du 10.0.0.1 Viss du har bredbånd fra andre leverandører, så må du finne ut av det selv ettersom det varierer stort Og selvfølgelig får du IP adresse ok på PS3'en, du setter den jo fast, derfor vil du alltid få den ok Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Det Intel greiene du sa navnet på.. er ikke det et nettverkskort til en pc ? hva har det med saken å gjøre, deler du nettet med pcen ? Hvilken router bruker du ? og hvilket modem ? Kan du forklare litt hvordan du har koblet.. Hjemme hos meg har jeg feks: Vegguttak -> Telenor modem-> switch-> ps3 Endret 2. februar 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
Meti9369 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 altså... HÆÆ??? skjønner egentlig ikkje ett plukk av hva du prøver å forklare... viss du absolutt må bruke manuelle IP settinger, så skriv inn en ip som ingen andre pcer i nettet bruker. Har du bredbånd fra nextgentel eller Telenor, så bruker de IP'er i formatet 10.0.0.xx. selv bruker eg 10.0.0.50 til PS3. Som DNS adresse bruker du IP adressen til modemet ditt, viss du har Telenor bruker du 10.0.0.138, har du Nextgentel bruker du 10.0.0.1 Viss du har bredbånd fra andre leverandører, så må du finne ut av det selv ettersom det varierer stort Og selvfølgelig får du IP adresse ok på PS3'en, du setter den jo fast, derfor vil du alltid få den ok Ohh heregud jeg er så dum jeg har brukt ip'en til pcen men vi har nett ifra Get.. Vet du noe om det ?? faktisk har du vært veldig veiledene nå Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Dersom du har Get trenger du IKKE skrive inn noen manuell DNS, Ip-adresse osv.. men som eifoerde sier så er det jo en mulighet. Prøv dette: Finn fram Get modemet, sett en nettverkskabel DIREKTE fra GET sitt modem og inn i PS3en, still PS3en inn på automatisk innhenting av ip osv.. Har brukt ps3en min masse hos en kompis med get og vi har ALDRI brukt noen manuelle instillinger når jeg tar den med til han.. Lenke til kommentar
Meti9369 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Dersom du har Get trenger du IKKE skrive inn noen manuell DNS, Ip-adresse osv.. men som eifoerde sier så er det jo en mulighet. Prøv dette: Finn fram Get modemet, sett en nettverkskabel DIREKTE fra GET sitt modem og inn i PS3en, still PS3en inn på automatisk innhenting av ip osv.. Har brukt ps3en min masse hos en kompis med get og vi har ALDRI brukt noen manuelle instillinger når jeg tar den med til han.. tror du ikke at det er det jeg har gjordt ??. Vis jeg ikke skriver IP. så står det at den er utløpt Når jeg skriver alt sammen .. så kommer det på Internettkoblingen: Det oppsto en feil under komunikasjonen med serveren Det er en DNS feil (80710102) Lenke til kommentar
eifoerde Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Vi nærmer oss jo noe i det minste Bruker du XP eller Vista? Hvis du bruker XP, gå på: Start -> Kjør, skriv "cmd" (uten "") i feltet der og trykk enter. da skal du få opp ett nytt vindu, i dette vinduet skriver du "ipconfig"(fremdeles uten " "), da skal du få opp litt ip info for pcen din IP adresse: er ipen som pcen din har, hos meg er det 10.0.0.2, skift siste tallet i rekken, i mitt tilfelle "2", til f.eks. "50" på PS3. Standard gateway er IPen til modemet/routeren din, og denne bruker du som DNS server i oppsettet på PS3. Har du vista, så går du på start og skriver cmd i søkefeltet der, tror det skal fungere på samme måte. Endret 2. februar 2008 av eifoerde Lenke til kommentar
Meti9369 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Vi nærmer oss jo noe i det minste Bruker du XP eller Vista? Hvis du bruker XP, gå på: Start -> Kjør, skriv "cmd" (uten "") i feltet der og trykk enter. da skal du få opp ett nytt vindu, i dette vinduet skriver du "ipconfig"(fremdeles uten " "), da skal du få opp litt ip info for pcen din IP adresse: er ipen som pcen din har, hos meg er det 10.0.0.2, skift siste tallet i rekken, i mitt tilfelle "2", til f.eks. "50" på PS3. Standard gateway er IPen til modemet/routeren din, og denne bruker du som DNS server i oppsettet på PS3. Har du vista, så går du på start og skriver cmd i søkefeltet der, tror det skal fungere på samme måte. Ja det er 84.211.69.236 Jeg byttet ut det siste sifferet med 230 men det funket forsatt ikke :S Lenke til kommentar
eifoerde Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hvordan kobler jeg flere datamaskiner til kabelmodemet?Dette gjør du ved å koble til en router/switch mellom kabelmodem og datamaskiner. Routeren vil da motta en IP-adresse fra Gets DHCP-server og dele ut lokale IP-adresser til tilkoblete datamaskiner. Om du har XL eller Xtreme kan du benytte en switch eller hub og koble til inntil 4 datamaskiner som får hver sin IP-adresse fra Gets DHCP-server- Merk deg at datamaskinene vil dele på båndbredden, så om en datamaskin bruker all båndbredde på f.eks streaming av video, så vil de andre maskinene få redusert hastighet. Get kundeservice har pr. i dag ikke brukerstøtte på tilkobling og konfigurering av hjemmenetverk. Se på: http://www.get.no/web/kundesenter/sos/internett om du kanskje finner noe der.. har aldri vært borti bredbånd fra get, eventuelt ringe get og spørre om de har en løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg