Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med ftp-oppsett

Anbefalte innlegg

Pr idag har jeg adsl fra adsl.no (Mimer)

Fast ip :D og saker uten noe tillegg i prisen.

Men når jeg skal sette opp min ftp-server får jeg problemer.

Oppsettet er som følger, Zyxel 650 ADSL-modem, 3Com 3C855 bredbåndsrouter, og deretter 4 maskiner inne på lan`et.

Har åpnet port 21 i modemet og i routeren, men får ikke kontakt inn til ftp-serveren fra internett, lokal ftp funker fint som snus.

Har noen peiling på ka i (og så det stygge ordet) eg gjer gale.

Og ja, jeg har lest det som er å lese her på forumet om lignende problemer uten at det hjalp.

JHOS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pr idag har jeg adsl fra adsl.no (Mimer)

Fast ip  :D og saker uten noe tillegg i prisen.

Men når jeg skal sette opp min ftp-server får jeg problemer.

Oppsettet er som følger, Zyxel 650 ADSL-modem, 3Com 3C855 bredbåndsrouter, og deretter 4 maskiner inne på lan`et.

Har åpnet port 21 i modemet og i routeren, men får ikke kontakt inn til ftp-serveren fra internett, lokal ftp funker fint som snus.

Har noen peiling på ka i (og så det stygge ordet) eg gjer gale.

Og ja, jeg har lest det som er å lese her på forumet om lignende problemer uten at det hjalp.

JHOS

hardwaren din er helt ukjent for meg, men har du satt oppsettet slik at alle forespørsler til din IP på port 21 blir sendt til den interne IP-adressen, "NAT"?? eller port forwarding?

Lenke til kommentar

hardwaren din er helt ukjent for meg, men har du satt oppsettet slik at alle forespørsler til din IP på port 21 blir sendt til den interne IP-adressen, "NAT"?? eller port forwarding?

Har satt opp modemet med NAT til å videresende forespørselen til 3Com routeren som igjen kjører forespørselen videre til maskina som står som server ved hjelp av virtuell server.

JHOS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...