JHOS Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Pr idag har jeg adsl fra adsl.no (Mimer) Fast ip og saker uten noe tillegg i prisen. Men når jeg skal sette opp min ftp-server får jeg problemer. Oppsettet er som følger, Zyxel 650 ADSL-modem, 3Com 3C855 bredbåndsrouter, og deretter 4 maskiner inne på lan`et. Har åpnet port 21 i modemet og i routeren, men får ikke kontakt inn til ftp-serveren fra internett, lokal ftp funker fint som snus. Har noen peiling på ka i (og så det stygge ordet) eg gjer gale. Og ja, jeg har lest det som er å lese her på forumet om lignende problemer uten at det hjalp. JHOS Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Pr idag har jeg adsl fra adsl.no (Mimer)Fast ip og saker uten noe tillegg i prisen. Men når jeg skal sette opp min ftp-server får jeg problemer. Oppsettet er som følger, Zyxel 650 ADSL-modem, 3Com 3C855 bredbåndsrouter, og deretter 4 maskiner inne på lan`et. Har åpnet port 21 i modemet og i routeren, men får ikke kontakt inn til ftp-serveren fra internett, lokal ftp funker fint som snus. Har noen peiling på ka i (og så det stygge ordet) eg gjer gale. Og ja, jeg har lest det som er å lese her på forumet om lignende problemer uten at det hjalp. JHOS hardwaren din er helt ukjent for meg, men har du satt oppsettet slik at alle forespørsler til din IP på port 21 blir sendt til den interne IP-adressen, "NAT"?? eller port forwarding? Lenke til kommentar
JHOS Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 hardwaren din er helt ukjent for meg, men har du satt oppsettet slik at alle forespørsler til din IP på port 21 blir sendt til den interne IP-adressen, "NAT"?? eller port forwarding? Har satt opp modemet med NAT til å videresende forespørselen til 3Com routeren som igjen kjører forespørselen videre til maskina som står som server ved hjelp av virtuell server. JHOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå