Gå til innhold

EOS 400D - Litt for billig?

Anbefalte innlegg

En bekjent som jobber innen tele og data, har fått et tilbud av en kar som jobber for en av leverandørene til å kjøpe -privat-, 5 - 10 stk EOS 400D m/objektiv (regner med at dette er kit-pakka). Fikk nettopp en telefon av nevnte bekjent om jeg var interessert i å bli med på den pakka.

Grunnen til at jeg sa nei, var at den allerede rimelige prisen var litt i overkant billig;

2500-3000,- kr stk, avhengig av hvor mange han ville kjøpe.

Er dette en usannsynlig lav kostpris på et EOS 400D?

For meg hørtes det suspekt ut, og følte meg fristet til å ringe onkel, men i disse 450D dager kan det jo være at kostprisene har gått såpass ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En bekjent som jobber innen tele og data, har fått et tilbud av en kar som jobber for en av leverandørene til å kjøpe -privat-, 5 - 10 stk EOS 400D m/objektiv (regner med at dette er kit-pakka). Fikk nettopp en telefon av nevnte bekjent om jeg var interessert i å bli med på den pakka.

Grunnen til at jeg sa nei, var at den allerede rimelige prisen var litt i overkant billig;

2500-3000,- kr stk, avhengig av hvor mange han ville kjøpe.

Er dette en usannsynlig lav kostpris på et EOS 400D?

For meg hørtes det suspekt ut, og følte meg fristet til å ringe onkel, men i disse 450D dager kan det jo være at kostprisene har gått såpass ned.

hvis det er snakk om en proffesjonell leverandør er det vel bareå lukke øyne og ører og kjøpe i god tro? kan jeg også være med? (A)

Lenke til kommentar

Privat? Det her lukter underslag/internt svinn :). Jeg ville fått navnet på fyren, og tipset sjefen til firmaet han jobber for.

EOS400D er langtfra så rimelig i kost, legg på 1000-2000,- og man er mer i nærheten.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

nei jeg er selvfølgelig enig at man ikke med overlegg skal kjøpe tyvgods, men hvis det er snakk om en proffesjonell leverandør, og man f.eks jobber i et firma som er en stor kunde, hender det man kan få helt sinnsyke priser hvis man skal kjøpe noe privat gjennom det firmaet.

om firmaet taper penger på akkurat den varen til deg da, det er ikke min sak, men de opparbeider seg i alle fall et veldig godt forhold til meg, og det er vel det de baserer seg på.

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...