Gå til innhold

Driverproblem for ATI Radeon HD2600XT AGP?

magtmag

Anbefalte innlegg

Etter at viften gikk på mitt gamle radeon 9800pro kort kjøpte jeg et nytt

ATI Radeon HD2600XT AGP kort Jeg støter imidlertid på et problem da jeg skal forsøke å spille Command & Conquer 3 og Half Life 2. Jeg har ikke hatt noen problemer med å spille disse spillene med mitt gamle kort, men nå vil de ikke engang starte. Når jeg starter Half Life 2 omjusteres skjermoppløsningen slik den har pleid å gjøre før spillet startes, før spillet automatisk lukker seg og skjermoppløsningen stilles tilbake. I Command and Conquer 3 får jeg opp feilemldingen som vist på bildet under.

Da jeg skulle forsøke å installere nye drivere viser det seg at ATI ikke har driverstøtte for AGP versjonen av kortene. Jeg har installert DirectX 9.0c og deaktivert hardware acceleration. Jeg har også installert Omega drivere til kortet uten at det utgjorde noen forskjell.

Driveren som fulgte med kortet virker ellers bra på spill som er noe eldre, og jeg har f.eks. 100 fps i CS.

Setter stor pris på behjelpelige innspill :)

post-151099-1201947268_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

howdy.. hadde et lignende problem, det at spillene avsluttes skyldes nok at den ikke får kontakt med Direct3D eller 3D delen av driveren. De fixene som finnes som denne går mest på video biten.

Prøv å kjøre dxdiag under skjerm taben så er det en Direct3D test, denne vil sikkert bli avbrutt med at den ikke får kontakt med Direct3D.

Sapphire sine driver sider, finner du en Hotfix for 8.1, denne funket greit for meg. Installer Catalyst 8.1(400.zip) som er på den siden, og så selve hotfixen, (407).

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen. Får kjørt både C&C og half life 2 nå. Det oppsto et nytt problem ved at dataen restarter når jeg skal ut av C&C igjen, men regner med at dette har noe med at jeg ikke avinstallerte de gamle omegadriverne før jeg installerte de nye. Skal jobbe med saken i morgen :)

Lenke til kommentar

Høres litt ut som et problem jeg hadde, noen ganger crashet clienten når jeg avsluttet og noen ganger så gikk skjermen svart mens lyden fortsatte i 20 sekunder til før reboot.

Jeg byttet til DVI(tips på et annet forum) kontakten med en slik mellomledd, og har ikke hatt noe problem siden. Hvis du bruker VGA kontakt så kan du prøve og se om det hjelper.

Endret av owie
Lenke til kommentar

Problemet med at dataen resterter har bare blitt verre, og det virker som om det skjer hver gang jeg skal starte, eller med en gang jeg har startet et 3d-spill. Har forsøkt å bytte til DVI-kontakten uten at det har ført til noen forbedring.

Lenke til kommentar

hmm.. Jeg hadde det problemet med LOTR online, crahet med en gang, dette forsvant etter at jeg oppdaterte drivere for hovedkortet, GART drivere(VIA4In1), eller for Nvidia chipper og drivere for Bus'en. Ville tatt en titt på hjemmesiden til hovedkortet og sett om det er noen der. BIOS har jeg ikke byttet enda iaf.

Et annet tips jeg har sett rundtom, er at du slår "Fast Write" i BIOS'en til OFF, ser at ATI f.eks anbefaler dette. Ville sjekket om den var av.

Hvis du ikke har prøv Omega 7.12 driverene så finner du XP versjonen her: Omega 7.12 XP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...