Gå til innhold

Valg av etter VG2 Data og elektronikk...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For øvrig, selv om jeg går på ungdomsskolen så betyr det ikke at jeg leser fysikk på egenhånd. Jeg har nemmelig boken "Fysikk: forkurs" av Edel Storelvmo, som jeg jobber i.

Matte troner høyt på listen her, sammen med naturfag og fysikk, tett etterfulgt av engelsk. Interesserer meg også for eldre historie, og da spesielt historien i og rundt Egy

y.

Synd eldre historie ikke er et fag før, om jeg ikke tar feil, VG3.

Edit: Forumet nekter meg visst å skrive Egypt i setningen over her...

Endret av Ryuk
Lenke til kommentar

Du er utvilsomt på rett vei når du sikter mot en IT utdannelse.

Med grunnleggende utdannelse innen IT drift (nettverk etc) og gjerne en spesialisering innen sikkerhet, er du sikret jobb i overskuelig fremtid. Sannsynligvis også meget godt betalt. I Norge er det faktisk alt for få som har spisskompetanse innen IT sikkerhet.

MEN - dette krever at du har interesse for faget "IT sikkerhet", i tillegg til at du utdanner deg i denne retningen.

Hvis tanken på å jobbe med varierte oppgaver og mange utfordringer til god lønn frister, bør du absolutt vurdere IT-sikkerhet som en vei å gå.

Lenke til kommentar

Velkommen til forumet og takk for innspill :)

Er veldig usikker på hva jeg skal velge... men blir nok VG3 på Sogn uansett så får en se hva som skjer etter det. 1år til å tenke på, og dette året er ikke 5 dager skole i uke, men 2 dager skole 3 dager i bedrift. Så skader jo ikke akkuratt med litt arbeids erfaring fra bransjen heller. :)

Bountyhunter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...