Leif-Petter Karlsen Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg har en Athlon750 med 128MB SDram,men trenger mer ram på maskinen.Minst 256.Så er spørsmålet.Hva skal jeg kjøpe som passer til min maskin,eller er det det samme?? Er med andre ord ikke helt god med det tekniske så jeg er usikker på om det må være spesielle rambrikker eller om det er det samme.Noen som kan hjelpe?? :smile: Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Tror du da må ha PC100 SD-Ram. Kjøp helst av samme merke som det du allerede har. Er et utvalg her: komplett. Du trenger ikke ECC/Registered. Det du har fra før er også mest sannsynlig CL 3. Finner du ikke merke du har fra før der så ta et søk i prisguiden. Det er ikke altfor farlig om det er av samme merke, men du må kanskje koste på deg litt tid i instilliger for å få det til å fungere hvis brikkene ikke er like. Husk: sjekk i hovedkorts manualen hvor mye ram kortet støtter tilsammen, og også hvor mye den kan ha per brikke. Har du ikke manualen kan du finne den på hjemmesiden til produsenten. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Ville kjøpt 2x128 pc 133. Tviler på om du kan bruke 2x256 pc 133, det står i bruker manualen hva du kan bruke på ditt hovedkort. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Ville kjøpt 2x128 pc 133. Joda, han kan jo klokke lenger med 133MHz ram, men er det virkelig nødvendig? Kjører ikke hovedkort/cpu på 100MHz da? (7,5*100=750) Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg har fikk for et halvt år siden en 512mbr PC133 brikke i tilleg til min gamle 64mbr PC133 og det gikk fint. Jeg har en PC med PIII 800mhz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå