OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Den eneste makspulstesten jeg har tatt var en jeg tok selv. Løp opp en veldig bratt og lang trapp 2 ganger. Jeg har testet 2 pulsklokker og begge viser det samme. Ingen av de er noen skikkelig dyre hitech greier så det kan jo hende de viser litt feil. Det kommer også en tikkelyd fra beltet jeg har rett på nedsiden av brystet hver gang den registrerer et slag. Og jeg syns den tikkelyden kommer samtidig som jeg merker et hjerteslag. Kjenner det dunker temmelig kraftig når jeg har kommet et stykke inn i en økt og tar noen sekunder pause. Veier foresten 75-80kg. Endret 3. februar 2008 av tonna Lenke til kommentar
_marielle_ Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg tror ihvertfall ikke kcal-måleren er riktig. Etter at jeg har trent en time på 170-180 i puls (hvilket jeg synest er tungt nok..) så forbrenner jeg 600-700kcal. Jeg veier også 65 kg og er jente, så det gjør jo at jeg brenner mindre, men jeg tror ikke det er mulig at du forbrenner over dobbelt så mye som meg. Ta det i alle fall med en klype salt. Så skal jeg slutte å kverulere på maxpulsen din.. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg tror også kcal måleren må være feil når jeg tenker meg om. Ifølge den så skulle jeg lagt i et temmelig kraftig kcal underskudd, men jeg ligger temmelig stabilt på den vekten. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Det kan godt være at fyren forbrenner 1500kcal på en time med kardiotrening, siden forbrenning ikke bare er avhengig av vekt, makspuls, hvilepuls og treningspuls, men også v02-max. Folk med veldig høyt oksygenopptak forbrenner mer enn folk med mindre. Jeg har et passe godt v02-opptak (40) for en kvinne i min alder, makspuls, hvilepuls og vekt. På en times kardio, 85-90% forbrenner jeg opptil 800kcal. En med v02-opptak nærmere 60 vil forbrenne det dobbelte (jeg forsøkte med å endre v02-maks på klokka mi og kalorimåleren gikk amokk). Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Men - en treningsintensitet på 185-195 med en maks på 220 gir en intensitet på 75-85%, noe som ikke er superintens trening da... så kanskje innlegget mitt over var litt bullshit. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Hvordan kan en pulsklokke måle v02? Tror ikke jeg har noen instillinger for dette på noen av mine pulsklokker. Edit: Beklager, leste ikke det første innlegget ditt bra nok Enda en edit: Jeg må ha surret bra. Fikk for meg at det var et regnestykke med makspuls, hvilepuls og vekt som viste v02 Endret 4. februar 2008 av tonna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå