Gå til innhold

Maxtor IDE ATA-133 200GB 7200RPM 8MB

unwill

Anbefalte innlegg

Ukens tilbud på Komplett;

Maxtor IDE ATA-133 200GB 7200RPM 8MB

DiamondMax Plus 9, 8 MB cache

Dette her er ikke ment som noe reklame eller noe sånt, men lurte på hvordan denne harddisken er f.eks. forhold til WD sin harddisk som også har 8 MB cache...

Noe som er enda viktigere for meg er om denne harddisken "støyer"?

Noen som haar lest noe tester, eller har erfaring med denne HDen?

Prisen er iallefall ikke så veldig skremmende...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke om de nevner støy, men siden Maxtor har "Fluid Dynamic Bearing", og WD ikke har, så er det vel rimelig å tro at Maxtoren bråker mindre?

Dessuten så ser du at Maxtor disken er best på kopiering av filer, skriving, installering og ellers generell filbehandling og vanlig bruk. Med tanke på det og så billig som den er, ville jeg gått for Maxtoren.

Edit: Pluss den veldig lave aksesstiden til Maxtoren.

Lenke til kommentar

Det som er litt ironisk på testen på Xbitlabs, som jeg henviste til over, er at WD-en tar kvelden og Maxtoren får "bad sectors" under testingen. Men IBM disken, som har et rykte på seg for å lett ta kvelden (mange som mener dette iallfall) er den eneste som overlever problemfritt. :lol:

Lenke til kommentar
Den er bedre på det meste enn den tilsvarende WD disken med 8MB cache. Se her.

Om eg er blinde? Så bare 160 GIB til maxtor der eg, den er raske på grunn av bare 2 plater med 80GIB, alle de andre hadde 3 plater.

Med andre ord vil en 200GB versjonen fra Maxtor yte generelt dårligere enn den 160GB versjon som er testet her (?)

Vil det i så fall være snakk om mye forskjell...?

Lenke til kommentar
Xbitlabs er somregel "snille" med IBM da...

Hva de Maxtorene angår er de svært stillegående, men varme (i forhold til WDC-SE).

Svært stillegående? I forhold til hva?

Etter det jeg har forstått, så "støyer" DiamondMax Plus 9 serien mere enn gamle Seagate IV (forsåvidt stille disk). Det snodige er at utskjelte IBM i sin 180GXP serie har en vesentlig stillere disk enn hva både Western og Maxtor :D

Hva varme angår, så ville jeg påstå at forskjellen ikke er så stor. Kanskje en grad eller to.

Lenke til kommentar
Xbitlabs er somregel "snille" med IBM da...

Hva de Maxtorene angår er de svært stillegående, men varme (i forhold til WDC-SE).

Svært stillegående? I forhold til hva?

Etter det jeg har forstått, så "støyer" DiamondMax Plus 9 serien mere enn gamle Seagate IV (forsåvidt stille disk). Det snodige er at utskjelte IBM i sin 180GXP serie har en vesentlig stillere disk enn hva både Western og Maxtor :D

Hva varme angår, så ville jeg påstå at forskjellen ikke er så stor. Kanskje en grad eller to.

Riktig og forskjellene er ikke så store som enkelte hevder.

Seagate Barracuda ATA V 120GB ATA100 -37.8 temp 19.9

IBM Deskstar 180GXP 8MB ATA 100 -40.1 temp 22.1

Western Digital Caviar WD2000JB -45.5 temp 19.7

Maxtor DiamondMax Plus D740X ATA 133 -46.3 temp 20.5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...